Testcoördinator AFAS Implementatie
-
Provincie
Gelderland
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO
-
Dienstverband
Detachering
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de Kadaster is FlexIntens op zoek naar een Testcoördinator AFAS Implementatie voor 36 uur per week.Let op: “Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht en via FlexIntens uit te voeren via een detacheringscontract.
Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.
Omschrijving werkzaamheden
Het Kadaster implementeert dit jaar AFAS als nieuw ERP systeem met als doel de processen voor HRM, Financiën, Inkoop en Projecten te standaardiseren en te optimaliseren. Omdat de livegang van AFAS per 1 januari 2026 plaatsvindt, zijn wij op zoek naar een ervaren testcoördinator die ons kan ondersteunen bij het implementatietraject van AFAS. Gedurende deze periode zullen diverse soorten testen worden uitgevoerd, waaronder functionele testen, conversietesten en ketentesten.
Verantwoordelijkheden
De testcoördinator is verantwoordelijk voor het voorbereiden, coördineren en uitvoeren van testactiviteiten binnen de implementatie van AFAS. Dit omvat functionele testen, conversietesten en ketentesten binnen de volgende domeinen:
- HRM;
- Salarisadministratie;
- Projectadministratie;
- Inkoopadministratie;
- Financiële administratie.
De testcoördinator werkt nauw samen met functioneel beheerders, key users en andere stakeholders om te zorgen voor een kwalitatief hoogwaardige implementatie. De focus ligt op het borgen van testproducten, het begeleiden van testers, het bewaken van de voortgang van het testproces en de opvolging van de testbevindingen.
Opdrachtomschrijving
De testcoördinator voert de volgende werkzaamheden uit
- Opstellen en beheren van een testplan en teststrategie voor de implementatie van AFAS;
- Coördineren en uitvoeren van functionele testen, conversietesten en ketentesten;
- Begeleiden van testers bij het opstellen en uitvoeren van testscripts;
- Inrichten en beheren van de testomgeving en testdata;
- Ondersteunen van testers bij het gebruik van AFAS tijdens het testtraject;
- Documenteren van testresultaten en opstellen van testrapportages;
- Signaleren en rapporteren van knelpunten en risico's in het testproces;
- Samenwerken met implementatiepartners, functioneel beheerders en business stakeholders;
- In de eerste 3 maanden van de opdracht is sprake van een combinatiefunctie van testcoördinator en functioneel beheerder ERP waarbij de nadruk ligt op testcoördinatie. Daarna volledig werkzaam als testcoördinator.
Belangrijkste technieken, methoden en tools
TMap, ISTQB en/of Agile Testing.
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag
- Een aantoonbare afgeronde hbo--opleiding in een relevante richting (bijvoorbeeld IT, Bedrijfskunde, of een aanverwante discipline)
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als testcoördinator, testmanager of een vergelijkbare rol
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met testmethodieken zoals TMap, ISTQB of Agile Testing en testautomatiseringstools
- Kennis van en minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met AFAS, bij voorkeur binnen meerdere modules.
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met testen in en optimaliseren van complexe administratieve processen (HRM, salarisadministratie, financiële administratie, etc.)
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van testdocumentatie (testplannen, testscripts, testrapportages)
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met verschillende rollen binnen implementatietrajecten binnen AFAS Profit
- Aantoonbare kKennis van performancetesten en securitytesten
- Aantoonbare kKennis van AFAS op het niveau van functioneel beheer van tenminste de volgende onderdelen: Financiën, Projecten, Inkoop, Autorisatie, Workflow management en InSite
- Taalniveau Nederlands minimaal B2
Wensen:
- Een door de kandidaat zelf beschreven planvan aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden):
- Een door de kandidaat zelf geschreven beschijving van2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen bij het testen van AFAS-implementaties en geef hierbij aan hoe deze worden opgelost (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden)
- Een door de kandidaat zelf geschreven beschrijving(max. 300 woorden) op welke wijze de geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden)
Competenties
- In staat om zelfstandig binnen een organisatie te bewegen en omgevingssensitief; Sterke analytische en probleemoplossende vaardigheden; Organisatievermogen; Resultaatgericht; Klantgericht; Goede communicatieve vaardigheden en het vermogen om testers en stakeholders te begeleiden. Proactieve en gestructureerde werkhouding. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 02-05-2025 om 12:00.
Gewenst aantal uren
36 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.