Terug naar overzicht

Senior Casemamanger Omgevingswet

  • Provincie

    Utrecht

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO WO

  • Dienstverband

    Detachering

  • Plaats

    Brinklaan 35, Bussum

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Gooise Meren is FlexIntens op zoek naar een Senior Casemamanger Omgevingswet voor 32 tot 36 uur per week.

Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.
 

Let op: “Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht en via FlexIntens uit te voeren via een detacheringscontract.

Organisatie
Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing.

Opdracht

De Omgevingswet heeft een aantal veranderingen meegebracht in de werkwijzen bij vergunningverlening. Zo zetten we meer in op het beoordelen van de haalbaarheid van een initiatief in een vroeg stadium. Ook de adviesrol van de raad bij initiatieven met buitenplanse omgevingsactiviteit vraagt om een andere aanpak. Wij zoeken een senior casemanager Omgevingswet die er voor gaat zorgen dat we als organisatie de “ja mits” gedachte echt gaan laten leven. Concreet hebben we voor deze opdracht de volgende resultaten voor ogen:  

  • Je zorgt er voor dat de procedure “verken uw initiatief” en de omgevingstafel soepel gaan lopen. Dat houdt in dat je er voor zorgt dat de juiste adviseurs zijn aangehaakt op het juiste moment en de initiatiefnemer een heldere uitspraak krijgt over de haalbaarheid van het plan. Je hebt een leidende rol bij de betreffende overleggen als voorzitter of als secretaris.
  • Je behandelt complexere aanvragen die voor bindend advies aan de raad moeten worden voorgelegd en zorgt voor de voorbereidingen voor de bestuurlijke besluitvorming samen met de medewerkers RO.
  • Je draagt actief kennis over aan de andere casemanagers en breder binnen de organisatie. Het resultaat daarvan is dat iedereen binnen de procedures zijn rol kent en weet welke stappen gezet moeten worden.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau
  2. Aantoonbare kennis van de Omgevingswet en de vraagstukken in het fysieke domein
  3. Minimaal 3 jaar ervaring met het behandelen van vergunningsaanvragen voor nieuwbouw- en ontwikkelprojecten en de bijbehorende bestuurlijke besluitvorming

Wensen:

  1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als vergunningverlener/casemanager omgevingsvergunningen
  2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in een juridische richting of in de richting Bouwkunde
  3. Een afgeronde opleiding ABW1
  4. Een afgeronde opleiding ABW2
  5. Aantoonbare kennis van projectmanagement middels opleiding of werkervaring
  6. Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden na 1 jaar

Competenties

  • Je toont initiatief, je denkt vooruit en in oplossingen, je bent ondernemend
  • Je hebt een helikopterview en overziet complexe vraagstukken
  • Je bent een verbinder, hebt inzicht in verschillende belangen en weet partijen bij elkaar te brengen
  • Je hebt oog voor de politieke omgeving waarin je werkt
  • Teamwork is voor jou vanzelfsprekend

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 02-05-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

32 tot 36 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiĆ«le voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures