Adviseur crisisbeheersing
-
Provincie
Utrecht
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO WO
-
Dienstverband
Detachering
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de Provincie Utrecht is FlexIntens op zoek naar een Adviseur crisisbeheersing voor 32 uur per week.Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.
Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.
Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de provincie Utrecht mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de provincie Utrecht. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De provincie merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.
Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.
Resultaatopdracht
Wij zijn op zoek naar een adviseur crisisbeheersing.
Opdracht
Je gaat voor twee onderdelen werken:
Voor de provinciale organisatie
- Je organiseert en onderhoudt de crisisorganisatie van de provinciale organisatie. Daarbij geef je uitvoering aan het crisisplan van de provincie Utrecht en ben je verantwoordelijk voor het onderhouden daarvan. Je stemt af met de verantwoordelijken voor de onderliggende planvorming in de provinciale organisatie, je initieert en ondersteunt bij het actueel houden hiervan Het organiseren van trainingen en oefeningen is een verantwoordelijkheid van het betreffende domein Je coördineert en plant trainingen en oefeningen in afstemming met de provinciale crisisorganisatie. . Je legt hierover verantwoording af aan de provinciesecretaris/algemeen directeur.
- Als adviseur crisisbeheersing neem jij altijd deel aan de kernteams van de provinciale crisisorganisatie zowel ambtelijk als bestuurlijk indien deze worden geactiveerd. Je kunt eventueel als technisch voorzitter functioneren of daar op termijn naar toe groeien door het volgen van opleidingen en trainingen.
Voor het kabinet van de commissaris van de Koning
-Je bent verantwoordelijk voor het actualiseren en het bijhouden van het Provinciaal Crisis Centrum (PCC), het crisiscentrum van de commissaris (rijkstaak). Je onderhoudt en organiseert de crisisfunctie van het kabinet (crisisteam kabinet) rond de cvdK. Je bent verantwoordelijk voor de bijbehorende planvorming en organiseert regelmatig trainingen en oefeningen. Je werkt hierbij nauw samen met de ondersteuner OOV van het kabinet. Je legt hierover verantwoording af aan de chef kabinet.
- Een zestal collega’s van het kabinet draaien mee in de 24/7 bereikbaarheid van het kabinet. De collega’s zijn 24 uur per dag bereikbaar bij grote calamiteiten/crises. Je maakt geen onderdeel uit van deze pool maar je bent als reserve wel beschikbaar om in te vallen, bij uitval van collega’s. Als adviseur/beleidsmaker maak je ook onderdeel uit van het crisisteam van het kabinet.
- Je bent verantwoordelijk voor de transitie van de Provinciale Risicokaart.
Voor beide onderdelen
- Je onderhoudt een intern en extern netwerk op het gebied van crisisbeheersing (netwerkmanagement) en werkt samen met de Veiligheidsregio Utrecht. Je draagt bij aan een goede informatiepositie van de provinciale organisatie en het kabinet van de commissaris van de Koning. Je voelt je (snel) thuis in de wereld van openbare orde en veiligheid?
- Jij draagt in afstemming met partners/stakeholders zoals betrokken gemeenten en politie zorg voor een zo veilig mogelijke omgeving bij publieke bijeenkomsten, waarbij de provincie is betrokken (ambtelijk en/of bestuurlijk/politiek). Je werkt daarbij samen met de collega's van het kabinet met betrekking tot veilige publieke taak, weerbaarheid, BIBOB, de betrokken domeinen en de griffie binnen de provinciale organisatie.
Je neemt deel aan beleidsevaluaties of voert deze in opdracht zelf uit.
Wie zoeken wij
Je bent een vlotte adviseur, die thuis is in de wereld van openbare orde en veiligheid. Je doorgrondt ingewikkelde materie snel, houdt overzicht, je hebt doorzettingsvermogen en boekt concrete resultaten (zonder hiërarchische relatie). Je communiceert gemakkelijk, zowel schriftelijk als mondeling en werkt op een prettige en gemakkelijke manier samen met je collega’s binnen de provincie en de Veiligheidsregio. Je weet mensen te overtuigen door de senioriteit die je uitstraalt. Ook zijn we op zoek naar iemand die gemakkelijk processen kan bedenken en deze goed kan uitvoeren. Als het proces niet loopt zoals je in gedachten hebt, bedenk je creatieve oplossingen om toch tot een goed resultaat te komen. Tot slot zijn we op zoek naar iemand die goed informatie kan analyseren en een crisisorganisatie blijvend kan door ontwikkelen. Ervaring met openbare orde en veiligheid is vereist en je hebt hier duidelijk affiniteit mee. Binnen de organisatie ben jij de autoriteit op het terrein van crisisbeheersing.
Toevoeging
Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT)middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een Veiligheidsregio of bij een grote gemeente (> 80.000 inwoners) binnen de afdeling Openbare Orde en Veiligheid. Benoem het aantal inwoners duidelijk in het CV indien dit een gemeente is
Wensen:
- Aantoonbare werkervaring met het adviseren van een bestuurder dan wel eindverantwoordelijke ambtenaar
- Aantoonbare werkervaring met het managen van een acute crisis. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV
- Aantoonbare werkervaring met het schrijven en onderhouden van crisisbeleidsplannen. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV
- Aantoonbare werkervaring met het onderhouden van een crisisnetwerk/organisatie
Competenties
- Verbindend vermogen
- Actiegericht
- Communicatief vaardig (zowel mondeling als schriftelijk)
- Besluitvaardigheid
- Overtuigingskracht
- Stressbestendig
- Netwerk onderhouden
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 15-05-2025 om 12:00.
Gewenst aantal uren
32 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.