Terug naar overzicht

Projectleider Openbare Ruimte

  • Provincie

    Utrecht

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO

  • Dienstverband

    Detachering Interim

  • Plaats

    Stadsplein 1, Nieuwegein

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Nieuwegein is FlexIntens op zoek naar een Projectleider Openbare Ruimte voor 16 tot 24 uur per week

Nieuwegein is een jonge, levendige stad met historische accenten. Een complete stad met veel ruimte en groen, uitstekende voorzieningen en moderne woningen. Nieuwegein ligt centraal gelegen en heeft een eigen aansluitingen op de doorgaande autowegen a27, A2 en A12 en beschikt over efficiënt openbaar vervoer, waaronder een sneltramverbinding met buurgemeenten IJsselstein en Utrecht. In deze complete stad ligt voor de gemeente Nieuwegein ook een taak in het verduurzamen van de stad.

Het openbaar domein 
Een belangrijke taak van de gemeente Nieuwegein is om de openbare ruimte aantrekkelijk, bruikbaar en bereikbaar te houden, nu en in de toekomst. Dat doen we graag in samenwerking met bewoners, ondernemers en andere gebruikers van de openbare ruimte. Als projectleider ben je werkzaam bij het team Realisatie. Dit team bestaat uit projectleiders, technisch medewerkers (werkvoorbereiders) en toezichthouders.  

Opdracht 
Wij zoeken een projectleider openbare ruimte. Deze projectleider geeft leiding aan diverse projecten in de openbare ruimte, daarnaast word je ook ingezet op kleinere projecten. Het gaat om de volgende projecten: 

  • Groot onderhoud Spelen
  • Groot onderhoud Rioleringen
  • Project Betere Buurten (vervangingsonderhoud) 

Als projectleider binnen het openbaar domein ben je verantwoordelijk voor de voorbereiding, aanbesteding en uitvoering van integrale projecten in de fysieke leefomgeving. Hierbij geef je leiding aan projectteams. 

Als Projectleider Openbare Ruimte participeer je in onderhandelingsprocessen en onderhandel je over aanbestedingen. Je stuurt projectmedewerkers aan. Voor de realisering van projecten stel je projectplannen op en verzorg je voortgangrapportages. Je besteedt projecten aan en voert directie tijdens de uitvoering. Een uitdagende functie, waarbij communicatie richting bewoners en instellingen ook zeer belangrijk is.  

Betere Buurten kerkveld en omgeving 

De openbare ruimte in Kerkveld wordt compleet vernieuwd in het kader van het buurtvernieuwingsprogramma Betere Buurten. Na een intensief participatietraject, zijn we nu druk om de contracten op te stellen.  Vrijwel alle bestrating en het groen worden vervangen, ondergrondse containers worden geplaatst, de planning is om rond medio de zomer te starten met de uitvoering. 

Je beschikt over het volgende profiel: 

  • Je hebt kennis en ervaring in de civiele techniek;
  • Je hebt kennis en ervaring op het gebied van projectmatig werken;
  • Je hebt kennis en ervaring op het gebied van voorbereiding en uitvoering van projecten in het openbare gebied;
  • Je hebt kennis om projecten samen met bewoners, bedrijven vorm te geven;
  • Je hebt ervaring met de bestuurlijke werkelijkheid van gemeenten.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau in de civiele techniek
  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider in de civiele techniek binnen een gemeente
  3. Uiterlijk beschikbaar per 3 maart 2025 voor 16 tot 24 uur per week, gedurende gehele opdracht inclusief verlengingen

Wensen:

  1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider in de civiele techniek binnen een gemeente
  2. Aantoonbare werkervaring met de voorbereiding en uitvoering van projecten in het openbare gebied,
  3. Aantoonbare werkervaring op het gebied participatiemet inwoners
  4. Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken binnen een gemeentelijke instelling

Competenties

  • Flexibiliteit en schakelen in rollen
  • Integraal samenwerken en procesgevoeligheid
  • Eigenaarschap
  • Ondernemerschap
  • Externe gerichtheid/ netwerken

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 13-02-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

16 tot 24 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiĆ«le voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures