Terug naar overzicht

Projectleider Aanpak Integriteit

  • Provincie

    Noord Holland

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO

  • Dienstverband

    Detachering Interim

  • Plaats

    Amstel 1, Amsterdam

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Amsterdam is FlexIntens op zoek naar een Projectleider Aanpak Integriteit voor 30 tot 36 uur per week.

Opdrachtomschrijving

Als projectleider Aanpak Integriteit draag je bij aan het realiseren van één van de business opgaven van 2025 bij de directie Onderwijs, afdeling Leerplicht.

Sinds de reorganisatie van Leerplicht in 2020, kampt de afdeling Leerplicht met een diversiteit aan personele problematiek en een hoog verzuim. Lijnmanagers hebben behoefte aan een projectmatige aanpak vanuit het HR team gericht op personele vraagstukken. Deze aanvullende expertise is nodig bij het kunnen voorkomen en aanpakken van dossiers.

Vanuit jouw kennis en expertise werk je op een projectmatige manier aan deze opdracht en adviseer je het lijnmanagement en het HR team op dit vraagstuk. De opdracht bevat een uitgebreid onderzoek inclusief analyse. Vervolgens verwachten we dat je dit deelt in een presentatie met een plan van aanpak. Je werkt nauw samen met de HR adviseur en met de verzuimadviseur van Leerplicht om het lijnmanagement te begeleiden. De lijnmanager is verantwoordelijk voor personeel.

Je bent onderdeel van het HR team van Onderwijs (inclusief de Leerplicht organisatie), JZD (Jeugd, Zorg en Diversiteit) en Maatschappelijk voorzieningen. Dit HR team bestaat uit multi-disciplinaire collega’s (HR adviseurs, Recruiters, Verzuim adviseur, Loopbaanadviseur, HR data analyst etc.) en wordt geleid door de HR Business Partner. Je betrekt indien nodig andere P&O specialisten zoals Arbo adviseurs

Resultaatafspraken: 

  • Het opleveren van een presentatie aan het management die de volgende elementen bevat Q2 2025: - Analyse op Integriteit problematieken - Een plan van aanpak / strategie •
  • Projectleiding geven aan het projectplan in samenwerking met verzuimadvies en HR advies.
  • Gekoppelde resultaatafspraken te realiseren in Q3/Q4 - Verlaging langdurige verzuimdossiers met 10% - Informatiesessies voor management en medewerkers Leerplicht over Integriteit i.h.k.v. preventie.Vindt plaats in Q3/Q4 2025, uitloop in Q1 2026 
  • Opleveren eindevaluatie en logboek Q1 2026: 
    Opleveren advies over vervolgtraject Q1 2026; - Waarbij project wordt geborgd in staande organisatie (richting management, HR advies en verzuim advies).

Tussentijdse afstemming:

De tussentijdse afstemming vindt een keer in de maand plaats.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
Directie Personeel en Organisatieadvies is binnen de Gemeente Amsterdam verantwoordelijk voor het opstellen én de uitvoering van P&O-beleid en P&O-wet- en regelgeving. De Directie P&O is de partner van directies en afdelingen van de gemeente Amsterdam en doet dit met gespecialiseerde collega’s in vijf afdelingen: HR Advies & Vitaliteit, Amsterdamse School, Carrière centrum, Processen, Informatie & Diensten (PID) en Beleid, Implementatie & Organisatieontwikkeling (BIO). In haar werkzaamheden is Directie P&O allround, innovatief en gedreven om de collega’s in de stad optimaal te ondersteunen met de juiste en kwalitatief goede P&O-dienstverlening.
Het cluster Sociaal is een complex domein met een grote diversiteit aan onderwerpen en aan maatschappelijke partners. Het cluster bestaat uit zes directies, Onderwijs (O), Maatschappelijke voorzieningen (MV), Jeugd, Zorg en Diversiteit (JZD), Werk, Participatie en Inkomen (WPI), GGD, Sport en Bos, Subsidie, inkoop, en juridisch bureau sociaal (SIS). Verschillende onderwerpen worden cluster breed opgepakt. Dit zijn onder andere:
·       Integrale aanpak in de stadsdelen
·       Tegengaan kansongelijkheid
·       Amsterdam Vitaal en Gezond
·       De doorontwikkeling Sociaal Domein

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 4 (vier) jaar aantoonbare ervaring als HR adviseur met inhoudelijke ervaring met nadruk op projectleiding en casuïstiek
  2. De aangeboden kandidaat heeft ervaring in een complex bestuurlijke overheidsorganisatie zoals een onderwijsinstelling, medische instelling of gemeente
  3. De aangeboden kandidaat heeft uitstekende kennis van de Wet Verbetering Poortwachter, arbeidsrecht, sociale zekerheidswetgeving en relevante CAO-bepalingen
  4. De aangeboden kandidaten heeft een opleiding hbo afgerond in de richting van personeel en arbeid

Wensen:

  1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen jaren aanvullende vervolgopleidingen gedaan zoals SPP, deep democracy, veranderkunde

Competenties

  • Omgevingsbewustzijn
  • Samenwerken
  • Relatiebeheer
  • Initiatief
  • Resultaatgerichtheid
  • Overtuigingskracht

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 26-02-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

30 tot 36 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures