Projectleider inhuur en wet DBA
-
Provincie
Gelderland
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO WO
-
Dienstverband
Detachering Interim
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de Provincie Gelderland is FlexIntens op zoek naar een Projectleider inhuur en wet DBA voor 24 tot 32 uur per week.Gelderland, de mooiste provincie van Nederland! Elke dag werken we in de grootste provincie van Nederland samen met 1.500 medewerkers om Gelderland mooi, schoon, welvarend en veilig te houden van en voor ons allemaal. We doen dit met veel inzet, motivatie, kennis en kunde en uiteraard samen met allerlei organisaties en partijen. Samen zoeken we telkens naar nieuwe passende oplossingen voor complexe maatschappelijke opgaven zoals bijvoorbeeld energietransitie, woningbouw, mobiliteit, natuur of milieu. Dit maakt ons werk uitdagend, interessant en zinvol.Binnen de provincie Gelderland worden doorlopend organisatieverbeteringen doorgevoerd om de dienstverlening continue te optimaliseren en blijvend aan te sluiten bij de klantwensen. Op het snijvlak van P&O, Financiën en ICT wordt binnen de afdeling P&O eveneens gewerkt aan het verbeteren van de integrale P&O-dienstverlening. Een tweetal verbeterinitiatieven is vertaald naar een tweetal separate deelprojecten en is samengevoegd tot één project waar we op interim basis een projectleider voor zoeken die de beide disciplines goed beheerst.De twee deelprojecten liggen redelijk in elkaars verlengde en hebben betrekking op de wijze van inhuur / inkoop en het voldoen aan de wet DBA. De Belastingdienst is vanaf 1 januari 2025 actiever gaan controleren op de inhuur / inkoop van ZZP’ers en overige inhuurkrachten. Daarnaast heeft de Belastingdienst in het voorjaar 2024 bij ons o.a. meegekeken naar de manier waarop wij bijhouden welke externen voor ons werken als ZZP’er of inhuurkracht. De conclusie was dat wij onvoldoende inzichtelijk kunnen maken welke externen voor ons werken. Tevens ontbrak voldoende onderbouwing om aan te kunnen tonen dat bij ons geen sprake is van schijnzelfstandigheid. De gedeputeerde met portefeuille Financiën heeft begin juni 2024 een convenant Doorontwikkeling Horizontaal toezicht getekend met de Belastingdienst. Hierin is toegezegd, dat wij vanaf 1 januari 2025 inzichtelijk hebben welke ZZP’ers en inhuurkrachten bij ons werkzaam zijn. De opdracht leent zich zowel voor invulling door een ZZP-er als uitvoering door een medewerker van een detacheringsbureau/adviesbureau.
Verantwoordelijken
Om de doelstellingen te realiseren zoeken we op korte termijn naar een projectleider die verantwoordelijk is voor het opleveren van de volgende resultaten:
1. Onderbouwd advies en implementatie over de mogelijke keuzes van de werkvorm voor externe inhuuren advies over meest effectieve werkvorm (ca. 12-16 uur per week)
Om de grip op externe inhuur zo efficiënt en effectief mogelijk te laten verlopen, is een kleinschalig onderzoek gewenst waarin de verschillende inhuur-/wervingsstrategieën (met keuzemogelijkheden intern (inhuurdesk, shared services, HR services, recruitment desk, ..) en extern (uitbesteding via brokers, MSP, W&S-bureau, payroll-bureaus, ..) ) worden geanalyseerd en advies volgt welke inhuur-/wervingsstrategie het beste op de toekomstige organisatiebehoeften aansluit met duiding van de vigerende risico’s. Dit mondt uit in een advies van een werkvorm en de duiding waar dit in de organisatie het meest effectief belegd kan worden. Als dit advies is opgeleverd, gaat deze fase over naar de implementatie van het advies. De implementatie maakt onderdeel uit van deelopdracht 1. Na implementatie van het advies is deze deelopdracht afgerond.
2. Opmaak projectplan en implementatie van (aanpassing) beleid, processen en systemen i.v.m. de wet DBA en VBAR (ca. 12-16 uur per week),
Als projectleider van de werkgroep ‘wet DBA & externe inhuur’ coördineer je de opmaak en implementatie van (de aanpassing van integraal) beleid, processen en systemen, zodat de organisatie volledig DBA-proof werkt en qua beleid, processen en systemen is ingeregeld op welke werkzaamheden ZZP’ers wel / niet mogen worden ingezet.
Je stuurt het projectteam functioneel aan en doet mee in de uitvoering waar nodig. In het huidige ad hoc projectteam zijn medewerkers van de organisatie-eenheden Inkoop, P&O en Financiën (Fiscale Zaken en P&C Regie) werkzaam. Het projectteam had in 2024 de focus op de korte termijndoelstellingen (het inzichtelijk maken van de ZZP’ers en fiscale gevolgen per organisatie-eenheid). Vanaf 2025 wordt het accent verlegd naar de oplevering van de middellange termijnresultaten, waaronder hoe wij omgaan met ZZP’ers in relatie tot het werk dat wij (deels) met inhuur willen bezetten en de administratieve vastlegging van de aanwezige inhuur, waaronder ZZP’ers. Als deze processen goed ingeregeld zijn en alle betrokken afdelingen en teams weten wat hen te doen staat, is deze deelopdracht afgerond.
De werkzaamheden kenmerken zich door een op te leveren projectresultaat, waardoor helder is wanneer de opdracht is afgerond.
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- Externe beschikt aantoonbaar over minimaal een afgeronde HBO opleiding aangevuld met minimaal 5 jaar relevante werkervaring.
- Externe heeft aantoonbaar 2 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2020 - heden) als projectleider op het snijvlak van P&O, ICT en Financiën/Inkoop bij of voor een provincie of (middel)grote gemeente (50.000+ inwoners).
- Externe beschikt aantoonbaar over ruime ervaring met arbeidsrechtelijke processen en/of externe heeft een arbeidsrechtelijke achtergrond.
- Externe beschikt aantoonbaar over ervaring (opgedaan in de periode 2023 - heden) met het onderzoeken van en adviseren over de verschillende mogelijkheden voor het inrichten van het inhuurlandschap / de inhuurprocessen bij of voor een overheidsorganisatie.
Wensen:
- Externe heeft aantoonbaar ervaring (opgedaan in de periode 2015 - heden) met het opstellen van inhuurbeleid, inhuurprocessen en inhuur technologie/systemen bij of voor een overheidsorganisatie, aan te tonen met praktijkvoorbeelden
- Externe heeft aantoonbaar ervaring (opgedaan in de periode 2020 - heden) als projectleider bij of voor een overheidsorganisatie, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. Graag de opdrachten/projecten in hoofdlijnen beschrijven en aangeven welke resultaten behaald zijn
- Externe heeft aantoonbaar ervaring (opgedaan in de periode 2020 - heden) met het begeleiden van aanbestedingstrajecten, aan te tonen met praktijkvoorbeelden
Competenties
- Resultaat- en oplossingsgerichtheid: Je formuleert doelstellingen helder, concreet en meetbaar en maakt duidelijke afspraken. Je houdt zicht op de voortgang, rapporteert en informeert daarover. Je denkt vooruit. Je spant je actief in om concrete resultaten en/of doelstellingen te halen. Bij tegenslagen geef je niet op en houd je de uitgezette lijn voor ogen
- Plannen en organiseren: Je bepaalt op effectieve wijze doelen, prioriteiten en benodigde acties. Bovendien geef je tijd en middelen aan om deze doelen te kunnen bereiken
- Analytisch vermogen: Je signaleert problemen, herkent belangrijke informatie en legt verbanden tussen gegevens. Verder spoor je mogelijke oorzaken van problemen op en zoek je naar ter zake doende gegevens. Je bent in staat onvolledige of onbetrouwbare informatie te identificeren en je kan hoofd- en bijzaken duidelijk onderscheiden. Je denkt voordat je wat doet
- Leiderschap: Je bezit het vermogen om individuen of groepen te inspireren tot een gedeelde visie en hen daarmee te leiden en beïnvloeden in de richting van een gemeenschappelijk doel. Je bent in staat duidelijke richting en doelen te communiceren en een positieve en productieve werkomgeving te creëren
- Verbindend vermogen: Je bent in staat relaties op te bouwen, te onderhouden en diverse partijen bij elkaar te brengen en aan elkaar te verbinden om tot resultaat te komen
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 10-03-2025 om 12:00.
Gewenst aantal uren
24 tot 32 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.