Medewerker vergunningen APV medior
-
Provincie
Noord Holland
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO WO
-
Dienstverband
Detachering
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de Gemeente Amsterdam is FlexIntens op zoek naar een Medewerker vergunningen APV medior voor 32 tot 36 uur per week.
Opdrachtomschrijving
In het kort
• Aanvragen voor horeca- en evenementenvergunningen in behandeling nemen en afhandelen.
• Zorgen dat iedereen in Amsterdam zich veilig en vrij kan voelen. Zowel thuis als op straat.
• Werken in een gemotiveerd team waar je samenwerkt met collega’s binnen en buiten het eigen cluster.
In de functie van Medewerker vergunningen APV ben jij een allround vergunningverlener op het gebied van horeca en evenementen. Je weet wat er gaande is binnen deze sectoren, onderhoudt goed contact met aanvragers en weet uitstekend binnen welke juridische en beleidsmatige kaders te werken. Je hebt gevoel voor alle relevante belangen. Maakt juiste afwegingen en als geen ander weet je bestuurders goed en tijdig te betrekken en te adviseren. Onze inwoners, ondernemers en organisatorren rekenen erop dat jij met goede en heldere vergunningen eraan bijdraagt dat Amsterdam een aangename, veilige en levendige plek blijft. In de functie van Medewerker Vergunningen APV vervul je een cruciale rol in het afhandelen van aanvragen voor horeca- en evenementenvergunningen. Je bent verantwoordelijk voor het grondig toetsen van deze aanvragen aan de geldende wet- en regelgeving, waarbij een efficiënte afhandeling centraal staat.
Als primair aanspreekpunt en verantwoordelijke sta je garant voor een professionele begeleiding van aanvragers en betrokken partijen. Je bent gewend om zelfstandig aanvragen te behandelen en treedt in overleg met interne en externe adviseurs wanneer dit vereist is.
Door nauwe samenwerking met alle relevante partijen houd je voortdurend zicht op ontwikkelingen binnen de wetgeving en jurisprudentie, die je vervolgens adequaat weet toe te passen. Je beschikt over de vaardigheid om op diverse niveaus verbindingen te leggen en stuurt gericht op het behalen van resultaten.
Werkzaamheden
Dit doe je op een gemiddelde werkdag
• Je bent verantwoordelijk voor de tijdige en inhoudelijk correcte afhandeling van alle vergunningen, waarbij je zowel reguliere als complexe aanvragen behandelt en hierop regie voert.
• Als dossierhouder fungeer je als aanspreekpunt voor collega’s van Toezicht en Handhaving, interne afdelingen en externe partners, zowel tijdens als na de vergunningsprocedure.
• Je speelt een actieve rol in het voorbereiden van bestuurlijke besluitvorming en neemt deel aan overleggen met interne en externe partners, waarbij je soms zelfs de rol van voorzitter op je neemt.
• Tevens ben je beschikbaar om vragen van zowel interne als externe partners te beantwoorden.
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De opdrachtgever(s)
De afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH) van stadsdeel Zuid is verantwoordelijk voor het toetsen van vergunningsaanvragen, het toezicht en de handhaving in de bebouwde ruimte. De gemeente Amsterdam werkt graag op een eenduidige manier in het verlenen van diensten aan klanten. Dit geldt ook voor de zeven afdelingen Vergunningen Toezicht en Handhaving die zijn ondergebracht bij de stadsdelen. Vanuit jouw plek, bij stadsdeel Zuid werk je met het gezicht naar buiten en met meer aandacht voor wat zich in de gebieden afspeelt.
Het stadsdeel Zuid heeft ruim 137.000 inwoners die in wijken wonen die sterk van elkaar verschillen. Het stadsdeel verbindt grootstedelijke ontwikkelingen en maatschappelijke vraagstukken op buurtniveau. Zuid is een stadsdeel met vele gezichten. Het is het stadsdeel van de Albert Cuypmarkt, de Zuidas, het Rijksmuseum en het Vondelpark. Deze plaatsen zijn in trek bij zowel bewoners als toeristen. We benutten kansen om het internationale karakter op economisch en cultureel gebied verder te ontwikkelen. Informatie over het stadsdeel kan je vinden op www.zuid.amsterdam.nl.
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring als vergunningverlener APV
- De aangeboden kandidaat heeft werkervaring bij een (middel)grote gemeente
- De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende HBO diploma op juridisch vlak (bv HBO rechten of Sociaal Juridische Dienstverlening)
Wensen:
- De aangeboden kandidaat heeft ervaring met de APV van Amsterdam
- De aangeboden kandidaat heeft ervaring met werken in een politiek bestuurlijke omgeving
- De aangeboden kandidaat heeft ervaring met vergunningverlening horeca
- De aangeboden kandidaat heeft ervaring met vergunningverlening evenementen
Competenties
- Analytisch vermogen
- Oordeelsvorming
- Klantgerichtheid
- Samenwerken
- Besluitvaardig
- Stressbestendig
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 21-03-2025 om 12:00.
Gewenst aantal uren
32 tot 36 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.