Terug naar overzicht

Manager Projectbeheersing Rijnbrug (deta-vast)

Functie omschrijving

Voor de Provincie Utrecht is FlexIntens op zoek naar een Manager Projectbeheersing Rijnbrug (deta-vast) voor 24 tot 36 uur per week.

Onze provincie is een regio waar mensen graag wonen, werken, studeren en recreëren. Het is één van de belangrijkste economische groeicentra van ons land en mede dankzij de centrale ligging en rijke cultuurhistorie dé ontmoetingsplek bij uitstek. En dat willen wij zo houden. Wij willen dat de provincie Utrecht het groene, gezonde en slimme middelpunt van Nederland blijft, ook in 2050. Om dat te realiseren, staan we voor een flink aantal uitdagingen. Zo zorgt oa de woningbouwopgave ervoor dat de verkeers- en vervoersnetwerken onder spanning komen te staan. Randvoorwaarden als stikstofreductie, beschikbaarheid van grondstoffen en economische ontwikkelingen als inflatie maken de puzzel nog complexer. In dat speelveld willen we investeren in passende mobiliteitsoplossingen.

Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de provincie Utrecht mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de provincie Utrecht. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De provincie merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Resultaatopdracht
We zoeken een senior Manager Projectbeheersing voor de voorbereiding en realisatie van het project tot vervanging en verbreding van de Rijnbrug in de N233 bij Rhenen. Bij dit project gaat het om het vervangen van de stalen bovenbouw van de brug inclusief de verbreding van 2 naar 4 rijstroken. Dit project heeft als doel de leefbaarheid en bereikbaarheid (van nieuw te bouwen woningen) in Kesteren en Rhenen te verbeteren. Het Rijk is eigenaar van de brug, de Provincies Gelderland en Utrecht zijn wegbeheerder van de aangesloten wegdelen. Provincie Utrecht is kartrekker en stelt het IPM-team samen. Het project bevindt zich momenteel in de Voorbereidingsfase. Het project heeft een investeringsomvang van ongeveer € 140 miljoen. Je doet dit in nauwe samenwerking met je collega-projectleiders en onder aansturing van de projectmanager. In dit complexe en interessante speelveld ben jij verantwoordelijk voor het integrale beheersproces middels risico-, plannings-, kwaliteits-, informatie- én financieel management in deze fasen van dit ene omvangrijke project.

Werkzaamheden die onder deze functie vallen zijn o.a.:

  • zorgen voor een optimale beheersing van het project en het continue inzichtelijk hebben van sturingsinformatie voor het kernteam op de aspecten financiën, planning, informatie, kwaliteits- en risicomanagement.
  • Intensief samenwerken met de project-, contract-, omgevings- en technisch manager in het IPM-team om een bijdrage te leveren aan de integrale sturing en verantwoording.
  • Je stelt betrouwbare en heldere voortgangsrapportages op waarmee de projectmanager en opdrachtgever kunnen sturen en weloverwogen besluiten kunnen nemen.
  • Je zoekt actief naar nieuwe ontwikkelingen (binnen en buiten het project), die je vertaalt naar kansen, risico’s en beheersingsmaatregelen.
  • Je bent verantwoordelijk voor het opstellen en laten vaststellen van faseovergangs- en andere besluitvormingsdocumenten.

Toevoeging

Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT)middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van bedrijfskunde, economie, (civiele) techniek of ruimtelijke ordening
  2. Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van projectbeheersing in verschillende projectfasen van civieltechnische/infra projecten
  3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als senior manager projectbeheersing binnen een overheidsorganisatie
  4. aantoonbare werkervaring met 2 grote infraprojecten van boven de 100 miljoen
  5. Aantoonbare werkervaring binnen projecten met diverse contractvormen
  6. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag
  7. In het kader van de wet DBA leent deze uitvraag zich helaas niet voor uitvoering door zzp’ers. Mocht je als zzp’er willen reageren, kan dat via ons middels een detacheringsconstructie.

Wensen:

  1. Een afgeronde opleiding op wo-bachelor niveau in de richting van bedrijfskunde, economie, techniek of ruimtelijke ordening
  2. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als projectbeheerser op civieltechnische/infra projecten
  3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als senior manager projectbeheerser binnen een overheidsorganisatie
  4. Aantoonbare werkervaring met IPM Projecten
  5. Aantoonbare werkervaring met UAV-GC, 2-fasen aanpak, Systems Engineering (SE) en Systeemgerichte contractbeheersing (SCB)
  6. Uiterlijk beschikbaar per 1 juni 2025, voor minimaal 24 uur
  7. Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na initiële duur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur)

Competenties

  • Samenwerken
  • Daadkracht
  • Plannen en organiseren
  • Bestuurlijk sensitief
  • Pro-actief
  • Overtuigingskracht Je beschikt over een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel schriftelijk als mondeling
  • Je kan goed samenwerken/overtuigen/communiceren met collega’s en in projectteams

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 06-05-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

24 tot 36 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures