Terug naar overzicht

Vakspecialist Woonruimteverdeling, Aandachtsgroepen Wonen, en Regionale samenwerking U10 ogv (Brede woonzaken en – verordeningen)

  • Provincie

    Utrecht

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO MBO

  • Dienstverband

    Detachering Interim

  • Plaats

    Kasteelplein 5, Montfoort

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Montfoort is FlexIntens op zoek naar een Vakspecialist Woonruimteverdeling, Aandachtsgroepen Wonen, en Regionale samenwerking U10 ogv (Brede woonzaken en – verordeningen) voor 25 uur per week.

“Gemeente Montfoort is een meer dan mooie gemeente in het Groene Hart van ons land. In totaal telt de gemeente zo’n 14.000 inwoners, die in en rondom de stad Montfoort en het dorp Linschoten wonen.

Gemeente Montfoort is ‘gewoon bijzonder en bijzonder gewoon’. We redeneren vanuit dienstverlening aan inwoners. We zetten in op samenwerking en zorgen dat uitvoering van werkzaamheden door derden goed gebeurt. De tijd dat werken bij een gemeente synoniem stond voor suf en saai is voorgoed voorbij. Jouw toekomstige collega’s zijn mensen met een visie. In onze organisatie ligt de verantwoordelijkheid bij de medewerkers en werken we op basis van drie kernwaarden: deskundig, betrokken en loyaal.

De algehele leiding van de organisatie is in handen van de directie. De directie bestaat uit de gemeentesecretaris/ algemeen directeur en een adjunct directeur. De dagelijkse leiding van de medewerkers in de diverse teams is in handen van teamcoördinatoren.“

Organisatie onderdeel
“Gemeente Montfoort is een meer dan mooie gemeente in het Groene Hart van ons land. In totaal telt de gemeente zo’n 14.000 inwoners, die in en rondom de stad Montfoort en het dorp Linschoten wonen.

Gemeente Montfoort is ‘gewoon bijzonder en bijzonder gewoon’. We redeneren vanuit dienstverlening aan inwoners. We zetten in op samenwerking en zorgen dat uitvoering van werkzaamheden door derden goed gebeurt. De tijd dat werken bij een gemeente synoniem stond voor suf en saai is voorgoed voorbij. Jouw toekomstige collega’s zijn mensen met een visie. In onze organisatie ligt de verantwoordelijkheid bij de medewerkers en werken we op basis van drie kernwaarden: deskundig, betrokken en loyaal.

De algehele leiding van de organisatie is in handen van de directie. De directie bestaat uit de gemeentesecretaris/ algemeen directeur en een adjunct directeur. De dagelijkse leiding van de medewerkers in de diverse teams is in handen van teamcoördinatoren.“

Opdracht
De werkzaamheden omvatten onder andere de volgende taken:

Woonruimteverdeling
- Agenda lid en voorbereiding van de Urgentiecommissie;
- Opstellen Huisvestingsverordening en nadere regels;
- Advisering bij Projecten over toewijzingen.

Advisering over huisvesting van aandachtsgroepen zoals:
- Zorgvragers;
- Statushouders;
- Arbeidsmigranten;
- Meldpunt wet betaalbare huur;
- Starters;
- Woonwagenbewoners.

Regionale samenwerking (U10), focus op brede woonzaken en verordening
- Bijwonen regionale overleggen;
- Behartigen van gemeentelijke belangen;
- Adviseren wethouder;
- Schrijven van annotaties.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op het vakgebied Wonen en dan specifiek “woonruimteverdeling” en “aandachtsgroepen”

Wensen:

  1. Aantoonbare werkervaring binnen een kleine gemeente (< 20.000 inwoners)
  2. Aantoonbare werkervaring met en/of kennis van de werking van regionale samenwerkingsverbanden (bijv. U10)
  3. Aantoonbare werkervaring met het adviseren van bestuurders

Competenties

  • Zorgvuldig
  • Analytisch vermogen
  • Gevoel voor bestuurlijke verhoudingen
  • Verbinder
  • Ondernemend
  • Initiatiefrijk
  • Doortastend
  • Teamplayer
  • Stressbestendig

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 17-03-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

25 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures