Toezichthouder/ Bouwinspecteur VVH
-
Provincie
Zuid Holland
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO
-
Dienstverband
Detachering
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de Gemeente Zoetermeer is FlexIntens op zoek naar een Toezichthouder/ Bouwinspecteur VVH voor 32 tot 36 uur per week.Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.
Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!
Let op: “Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht en via FlexIntens uit te voeren via een detacheringscontract.
Afdeling
De afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving (VVH) heeft als missie: De afdeling VVH werkt dienstverlenend, omgevingsbewust en professioneel vanuit een regisseursrol met betrekking tot vergunningverlening, toezicht en handhaving op het gebied van wet- en regelgeving voor bouw, milieu, APV en bijzondere wetten.
De afdeling bestaat uit twee teams: Openbare Orde en Veiligheid (OOV) en Vergunningen toezicht en handhaving (VTH). Het team VTH bestaat uit drie clusters: Vergunningen, Bouwtoezicht & Constructie en Juridische Zaken & Beleid. De onderhavige functie valt onder het cluster Bouwtoezicht & Constructie.
Opdracht
• Controles m.b.t. naleving van wet- en regelgeving omgevingsrecht en evenementen;
• Regisseur van uit de gemeente omtrent de uitvoering;
• Meedenken, in geval van afwijkingen, over de verdere uitvoering van plannen;
• Deelname in roulatie aan 24/7 piketdienst;
• Rapporteren over illegale activiteiten (hennep, illegaal gebruik etc.);
• Informeren juristen bij toepassing bestuursdwang, handhaven van bestuursdwang;
• Gesprekspartner gemeentelijk diensten als Stadsbeheer en Stadsontwikkeling, Wijkposten, etc;
• Informatieverstrekking ten aanzien van regelgeving en – procedures;
• Afhandeling meldingen burgers.
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- Minimaal een afgeronde mbo4 opleiding in de richting van bouwkunde
- Een afgeronde opleiding ABW1 (Ambtenaar Bouwen Woningtoezicht 1)
- Aantoonbare werkervaring met ondermijning (benoem waar dit is opgedaan
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als toezichthouder bouw en omgevingsrecht
- Beschikbaar per maart 2025 voor 32 tot 36 uur per week
Wensen:
- Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding in de richting van bouwkunde
- Een afgeronde opleiding Ambtenaar Bouwen Woningtoezicht 2
- Aantoonbare werkervaring met besluit bouwwerken leefomgeving, Bouwveiligheid en Handhaving, benoem waar dit is opgedaan
- Bereid om 24/7 piketdienst te draaien en heeft daarbij een maximale aanrijtijd van 1 uur naar Zoetermeer
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met bovengenoemde werkzaamheden in de afgelopen 6 jaar als toezichthouder bouw en omgevingsrecht binnen een gemeente
Competenties
- Zelfverzekerd
- Zelfstandig
- Overtuigingskracht
- Stressbestendig
- Servicegericht
- Goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheden
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 13-02-2025 om 12:00.
Gewenst aantal uren
32 tot 36 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiƫle voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.