Terug naar overzicht

Teamlead IT-basisdiensten en ServiceDesk

  • Provincie

    Zuid Holland

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO MBO

  • Dienstverband

    Detachering

  • Plaats

    Johan de Wittstraat 45, Wassenaar

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Wassenaar is FlexIntens op zoek naar een Teamlead IT-basisdiensten en ServiceDesk voor 36 uur per week.

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.

Welkom in Wassenaar
Je komt te werken bij de eenheid Informatie en Datamanagement (I&D) in een kleine bijzondere, gemeente. Een uniek stukje Nederland, waar zo’n 27.000 mensen wonen. Wassenaar ligt midden in het groen aan de Zuid-Hollandse kust, direct naast de bestuurlijke hoofdstad Den Haag. De organisatie telt ruim 250 medewerkers en heeft een platte organisatiestructuur. De sfeer wordt gekenmerkt als open en collegiaal, met veel ruimte voor nieuwe ideeën en eigen inbreng. De kernwaarden respectvol, verantwoordelijk, omgevingsgericht en samen zijn leidend in onze werkcultuur.

De eenheid ondersteunt de gemeentelijke collega’s in hun werk en bij het optimaal en veilig benutten van onze ICT-infrastructuur. Van gegevensbeveiliging tot digitale dienstverlening, we hebben het allemaal. Werk samen met ons om de toekomst van informatie en dienstverlening vorm te geven. Sluit je aan en maak het verschil voor onze inwoners, bedrijven en instellingen!

I&D is in een gastheerschapsconstructie ondergebracht bij de gemeente Wassenaar. Door middel van een dienstverleningsovereenkomst (DvO) neemt de gemeente Voorschoten deze diensten ook af.

Opdracht
Het team IT-basisdiensten is verantwoordelijk voor de dagelijkse levering en het operationele beheer en beveiliging van IT-basisdiensten. De IT-infrastructuur en het applicatielandschap is volledig ‘verSaaSt’. De netwerkinfrastructuur is lokaal op de kantoren aanwezig en valt onder het beheer van IT-basisdiensten. De kantoorautomatisering is binnen Microsoft 365 ondergebracht. Als onderdeel van IT-basisdiensten is de ServiceDesk verantwoordelijk voor de 1e- en 2e-lijns gebruikersondersteuning en de escalatie en regie op 3e-lijns incidenten.

Je gaat als meewerkend Teamlead aan de slag om het team volgens de best practices van ITIL in te richten, passend bij de organisatiestructuur en de context van de organisatie. Wij voorzien in ieder geval de volgende activiteiten en verwachten dat je met je kennis en ervaring de nodige aanvullende activiteiten formuleert en oppakt:

  • Processen zijn niet of slechts deels beschreven. We verwachten een volledig dekkende ‘processen- en procedurehandboek’ waarbij de medewerkers tot op instructieniveau scherp hebben wat er van ze verwacht wordt. We gebruiken de tool Engage. Ervaring met de tool is een pré, maar we zorgen voor de nodige ondersteuning bij het modelleren van de processen;
  • Je gaat aan de slag met het verfijnen van de concept-ServiceDesk visie en zet als aanjager stappen om samen met de projectgroep tot een succesvolle implementatie te komen;
  • Je formuleert een ontwikkelplan voor het team en vertaalt dit naar individuele ontwikkelplannen voor de betrokken medewerkers;
  • Je ontwikkelt een effectieve overlegstructuur die bijdraagt aan het gewenste inzicht in elkaars werkzaamheden en voorziet in actieve uitwisseling van informatie, kennisdeling en het gezamenlijk dragen van de totale workload;
  • Als capaciteitsmanager stel je werkpakketten samen, koppel je deze aan de beschikbare resources en stuur je op de realisatie hiervan;
  • Aanvullend fungeer je als contactpersoon voor het bespreken of toe laten lichten van ICT-aanpassingen of uitbreidingen. Hiermee worden individuele medewerkers van IT-basisdiensten niet meer direct aangesproken. (Single Point of Contact person);
  • Je bent verantwoordelijk voor het inroosteren van medewerkers voor de dagdiensten en de 24x7 piketdienst;
  • On the job coachen van medewerkers op inhoud, vaardigheden, taakinvulling, taakvolwassenheid en organisatiecultuur;
  • Het inzetten van verandermanagement ten aanzien van houding, gedrag en denkwijze van medewerkers;

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Minimaal een afgeronde mbo 3 opleiding
  2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende of coördinator binnen een servicedesk omgeving

Wensen:

  1. Minimaal een afgeronde mbo 4 opleiding in de richting van ICT richting
  2. Beschikt over een ITIL-certificering
  3. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van ITIL-processen en servicelevel management
  4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als leidinggevende of coördinator binnen een servicedesk omgeving
  5. Aantoonbare werkervaring met het coachen van medewerkers en het begeleiden in hun groei
  6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een ICT rol binnen een gemeentelijke instelling

Competenties

  • Je beschikt over goede leidinggevende competenties: je bent empathisch, verbindt mensen en inhoud, en werkt samen met je team aan ontwikkeling en verbetering
  • Je neemt medewerkers en omgeving mee in een veranderende werkomgeving en adviseert over veranderingen door grote opgaven. Naast leidinggevende competenties ben je omgevingsbewust en dienstverlenend, toont verantwoordelijkheid, hebt visie en ziet kansen
  • Je denkt in oplossingen en zet deze effectief om in resultaten met je team
  • Je gaat proactief, analytisch en oplossingsgericht te werk, waarbij je let op details
  • Jij bent iemand die feedback kan en durft te geven aan medewerkers en leveranciers

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 16-01-2025 om 9:00.

Gewenst aantal uren

36 uur per week.

Arbeidsvoorwaarden

Het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke functie vereist. Arbeidsvoorwaarden worden per opdracht of vacature in overleg besproken. Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van (tijdelijk) personeel binnen toonaangevende organisaties met een maatschappelijk relevant karakter om zowel organisaties als professionals daarbinnen te ontwikkelen. Zo dragen we onder andere bij aan de ontwikkeling van verschillende ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties. Met een gemotiveerd team dat de markt en de mensen kent, streven we continu naar een professionele, maar toch informele dienstverlening die naar volle tevredenheid van alle partijen verloopt. Dit alles doen we vanuit onze kernwaarden kennis, daadkracht en vertrouwen.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures