Projectondersteuner Natuurmonitoring
-
Provincie
Utrecht
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO WO
-
Dienstverband
Detachering Interim
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de BIJ12 is FlexIntens op zoek naar een Projectondersteuner Natuurmonitoring voor 36 uur per week.
Wie zijn wij
BIJ12 is de uitvoeringsorganisatie voor de 12 provincies en brengt kennis en informatie bijeen over het landelijk gebied en de fysieke leefomgeving in Nederland. BIJ12 zorgt voor uniformiteit in informatievoorziening en de uitvoering van provinciale regelingen. Hieraan wordt gewerkt vanuit 4 units:
- Faunazaken en ACSG (Advies Commissie Schade Grondwater)
- Natuurinformatie en Natuurbeheer (NiNb)
- GBO voor het beheer van gezamenlijke informatiesystemen
- Stikstof en Natura 2000
Achtergrond Programma Verbetering VHR-monitoring
In het kader van de samenwerking tussen provincies en het Rijk voert BIJ12 ook het Verbeterprogramma VHR-monitoring (VVM) uit. Hierin wordt gewerkt aan de noodzakelijke en urgente verbeteringen in het landelijk stelsel van natuurmonitoring, informatievoorzieningen en rapportage, die voortkomen uit de gezamenlijke informatiebehoefte van Programma Natuur (PN), Programma stikstofreductie en natuurverbetering (PSn) en het Nationaal Programma Landelijk Gebied (NPLG). De uitvoering daarvan is een opgave voor Provincies en Rijk gezamenlijk.
De activiteiten in dit programma zijn georganiseerd langs drie inhoudelijke programmalijnen, die voortkomen uit de verschillende vormen van monitoring: Uitvoering natuurmaatregelen, Omgevingscondities en Doelbereik. Iedere programmalijn kent een projectteam. Ieder projectteam coördineert de activiteiten en werkt samen met vertegenwoordigers en experts van de deelnemende organisaties aan de resultaten van het programma. Naast de drie programmalijnen is in april de start gemaakt met de programmalijn Data en Informatievoorziening. Het programmamanagement wordt uitgevoerd door een klein programmateam bestaande uit de programmamanager een programmasecretaris en een programmaondersteuner. In totaal bestaat het programmateam nu uit 15 collega’s.
Wat ga je doen?
De projectondersteuner is verantwoordelijk voor de administratieve en organisatorische ondersteuning van de verschillende programmalijnen binnen het Programma Verbetering Natuurmonitoring VHR. Je ondersteunt de projectleiders door afspraken te plannen en te zorgen dat agenda’s kloppen en up-to-date zijn. Je organiseert vergaderingen en regelt de benodigde faciliteiten voor overleggen, zowel intern als extern. Het beheer van documenten en data ligt bij jou, waarbij je zorgt dat alles goed wordt opgeslagen en toegankelijk is voor het team. Ook help je bij het opstellen van rapportages en het stroomlijnen van administratieve processen.
Context
Opdrachtgever voor het programma VVM is de Stuurgroep Natuurmonitoring en -informatievoorziening met deelnemers namens de ministeries van LVVN, IenW, Defensie en de samenwerkende provincies. De uitvoering daarvan is ondergebracht bij BIJ12. Een programmateam van projectleiders, projectmedewerkers, een projectondersteuner en een programmamanager geven invulling aan het programma, in nauwe samenwerking met een netwerk van medewerkers van de provincies, Rijk en betrokken ketenpartners.
Om de provincies op langere termijn nog beter te kunnen ondersteunen met betrouwbare natuurinformatie, zet BIJ12 in op een programma voor de periode 2024 – 2030 dat is gericht op versterking van bestaande en nieuwe instrumenten voor natuurmonitoring en op verbetering van de samenwerking tussen de partijen die samen invulling geven aan de keten van natuurinformatie.
Functieomschrijving
Wij zijn op zoek naar een projectondersteuner Natuurmonitoring. Ervaring met interbestuurlijke programma’s is een vereiste, ervaring in het natuur- of provinciaal domein is een pré.
Als project-ondersteuner werk je nauw samen de projectleiders van de verschillende programmalijnen. De nadruk ligt op ontzorgen, ordening, overzicht en plannen en het pro-actief ondersteunen van het gehele programmateam.
Wij zoeken een ondersteuner voor de volgende werkzaamheden:
- Beheren van de programma-mailbox en beantwoorden van vragen
- Plannen en maken van afspraken op verzoek van de projectleiders
- Organiseren van de facilitaire zaken voor bijeenkomsten (zaalreservering, catering, beamer en andere benodigdheden)
- Verslagleggen van vergaderingen op verzoek
- Beheren van documenten, verzamelen van informatie en plaatsen op Sharepoint/Teams
- Actief bijhouden van de contactenlijst en deelnemers aan werkgroepen/gremia
- Ondersteunen van communicatie (mailings, nieuwsbrieven)
- Op verzoek andere ondersteunende werkzaamheden oppakken.
- Proactief meedenken en suggesties doen voor verbeteringen in de organisatie van het programma
Verlengingsopties van 2 maal 12 maanden.
Verlenging vindt plaats op basis van verder gelijkblijvende contractuele voorwaarden (waaronder het uurtarief).
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- U beschikt over HBO werk- en denkniveau
- Minimaal 3 jaar relevante werkervaring als project-ondersteuner bij een interbestuurlijke programma in het publieke domein
Wensen:
- Aantoonbare ervaring met ondersteunen interbestuurlijke programma’s in het publieke domein
- Werkzaam geweest bij/voor een overheidsorganisatie, terreinbeherende organisatie of soortenorganisatie
- Kennis van en ervaring met methoden/technieken voor projectmanagement zoals MSP, PRINCE2, Agile/Scrum
- Aantoonbare ervaring met het beheren van documenten, verzamelen van informatie en die op de juiste plek op Sharepoint/Teams/Loop zetten
- Aantoonbare ervaring met het organiseren van de facilitaire zaken van bijeenkomsten met interne en externe partijen (zaalreservering, catering, beamer en andere benodigdheden)
Competenties
- Accuraat
- Pro-actief
- Resultaatgericht
- Teamspeler
- Verbindend
- Flexibiliteit
- Plannen en organiseren
- Bijhouden van financiën
- Informatie overzien en structureren
- Prioriteren van taken
- Inhuur- en inkoopprocessen ondersteunen
- Kunnen werken in een dynamische en bestuurlijke omgeving
- Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk
- Aantoonbare werkervaring met programma’s
- Ervaring met natuurgerelateerde projecten
- Ervaring met werken binnen een overheidsorganisatie
- Ervaring met Sharepoint en Excel
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 06-11-2024 om 9:00.
Gewenst aantal uren
36 uur per week.
Arbeidsvoorwaarden
Het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke functie vereist. Arbeidsvoorwaarden worden per opdracht of vacature in overleg besproken. Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van (tijdelijk) personeel binnen toonaangevende organisaties met een maatschappelijk relevant karakter om zowel organisaties als professionals daarbinnen te ontwikkelen. Zo dragen we onder andere bij aan de ontwikkeling van verschillende ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties. Met een gemotiveerd team dat de markt en de mensen kent, streven we continu naar een professionele, maar toch informele dienstverlening die naar volle tevredenheid van alle partijen verloopt. Dit alles doen we vanuit onze kernwaarden kennis, daadkracht en vertrouwen.