Projectmanager ICT-fundament Infra
-
Provincie
Utrecht
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO WO
-
Dienstverband
Detachering
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de Provincie Utrecht is FlexIntens op zoek naar een Projectmanager ICT-fundament Infra voor 16 tot 24 uur per week.Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.
Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.
Aanleiding
Domein specifieke IT-oplossingen landen en/of maken veelal gebruik van de generieke IT-voorzieningen welke door het team Informatisering & Automatisering (IEA), onderdeel van domein BIO, beschikbaar worden gesteld. Binnen deze omgeving is recent het programma ICT-fundament gestart. Dit programma realiseert de uitbreiding en vervanging van onderdelen van het ICT-fundament opdat deze veilig(er), wendbaar(der) en toekomst vast(er) wordt. Het programma ICT-fundament is opgedeeld in deelprojecten voor de IT-services: cloud, datacenter, netwerk, werkplek, samenwerking (O365), identiteit- & toegangsmanagement, informatiebeveiliging en applicaties.
Resultaatopdracht
Als Projectmanager ICT-fundament Infra ben jij verantwoordelijk voor de implementatie van onderstaande deelprojecten binnen de tijd, budget en kwaliteit zoals te beschrijven in het projectplan. De Projectmanager stuurt de multidisciplinaire deelprojectteams aan en rapporteert aan de programmanager over de tijdige realisatie, kwaliteit, risico’s en besteding van middelen voor jouw deelprojecten. Samen met de programmamanager bewaak je de samenhang tussen deze deelprojecten en het programma. Daarnaast zorg jij dat de stakeholders betrokken zijn en blijven. Tot de implementatie behoren naast de gebruikelijke projectmanagement taken, het borgen van beleids- en ontwerpkeuzen, het coördineren van aanbestedingen en aansturen van geselecteerde leveranciers en het voorstellen van aanpassingen in de IT-organisatie en -processen.
Het betreft de volgende deelprojecten, resultaten en streefdatums:
- Werkplek: implementatie LAN gebaseerde VPN-oplossing per 30-05-2025 en MS VPN-oplossing per 31-12-2025;
- Samenwerking (O365): Outlook versleutelde berichten en spam filter, implementatie MS Office 365-berichtversleuteling en MS Exchange Online Protection per 30-06-2025;
- Informatiebeveiliging: implementatie Vectra Netwerk Detect & Respond per 31-08-2025;
- Informatiebeveiliging: implementatie MS Defender Antivirus op werkplekken/servers per 31-08-2025;
- Datacenter; implementatie housing en hosting per 31-12-2025;
- Werkplek: aanbesteding en implementatie MS Endpoint manager per 31-12-2025;
- Werkplek: aanbesteding en implementatie cloud printen/scannen; per 31-01-2026;
- Netwerk: aanbesteding WAN en internetverbindingen en implementatie connectiviteit tussen kantoorlocaties, cloud en datacenter per 31-12-2026.
Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT)middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra middelen en/of kennis nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.
Jij bent een projectmanager ICT met uitgebreide ervaring binnen het (semi-)publieke domein. Je kunt werken binnen een programmastructuur en kunt complexe veranderingen realiseren. Je voelt je comfortabel als gesprekspartner voor zowel inhoudelijk deskundigen als behoeftestellers binnen de organisatie. Je krijgt mens en organisatie mee in de gewenste verandering. Je kent relevante ontwikkelingen en spelers binnen het infrastructuurlandschap van datacenters, netwerken, werkplekken en printen/scannen en kunt migraties richting ‘Cloud first’ vormgeven. Je bent mondeling en schriftelijk in staat je projectplan te verwoorden en hierover verantwoording af te leggen (pIOFACh).
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau
- Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring met projectmanagement methodieken Prince-2/IPMA en Agile/Scrum
- Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als ICT-projectmanager binnen de (semi-)overheid
Wensen:
- Een afgeronde Informatietechnologie of bedrijfskundige opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als ICT-projectmanager met implementatie infrastructuurprojecten: datacenter, netwerk, werkplek en printen/scannen binnen de (semi-)overheid
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met coördinatie van aanbestedingen
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als ICT-projectmanager bij een externe IT-leverancier waarbij sprake was van het leveren van uitbestede IT-diensten aan een klantorganisatie
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als ICT contractof serviceof projectmanager bij een klantorganisatie, waarbij sprake was van regievoering op uitbestede IT-diensten
Competenties
- Organisatiebewust: de aangeboden kandidaat is in staat om op verschillende niveaus gesprekspartner te zijn in de organisatie. Hierbij heeft hij de organisatiedoelen helder voor ogen en weet deze te verbinden aan de programmaopdracht. Zo creëert de kandidaat dragvlak voor de verandering
- Besluitvaardig: de aangeboden kandidaat is in staat om op basis van de vastgestelde uitgangspunten in het programma weloverwogen koers uit te zetten en besluiten te nemen dan wel gemotiveerd voor te leggen aan het daartoe bevoegde management
- Communicatief: de aangeboden kandidaat is sterk in zijn eigen communicatie maar is ook actief luisterend naar alle stakeholders. Zo worden kansen geïdentificeerd, zorgen of belemmeringen geadresseerd en risico’s helder geïnventariseerd. Uit het cv blijkt duidelijk dat de kandidaat over bovengenoemde competenties beschikt
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 14-02-2025 om 12:00.
Gewenst aantal uren
16 tot 24 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.