Terug naar overzicht

Projectmanager Economie

  • Provincie

    Noord-Brabant

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO WO

  • Dienstverband

    Detachering

  • Plaats

    Claudius Prinsenlaan 10, Breda

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Breda is FlexIntens op zoek naar een Projectmanager Economie voor 36 uur per week.

Heb je ruime ervaring als projectmanager, bij voorkeur binnen een maatschappelijke of duurzaamheidsgerichte context?

Introductie
Team Economie & Innovatie is op zoek naar Projectmanager Economie, met inhoudelijk accent op economische transities zoals verduurzaming, digitalisering en circulariteit en daarnaast op impact ondernemen. Je speelt samen met jouw team een sleutelrol in het stimuleren en faciliteren van ondernemen met oog voor brede welvaart. Daarmee ondersteunen wij het MKB, en daarmee twee derde van de werkgelegenheid van Breda, bij het toekomstbestendig maken van hun onderneming. Je bent verantwoordelijk voor het coördineren en realiseren van verschillende projecten die gericht zijn op de transitie naar een duurzame en toekomstbestendige economie. Hiernaast versterk je de samenwerkingscoalitie in Breda en bouw je aan een regionaal impact ecosysteem. Je werkt nauw samen met diverse stakeholders zoals overheden, ondernemers, onderwijsinstellingen en andere partners.

Wat ga je doen?
Samen met de economisch adviseurs en projectleiders vertaal je de ambities en doelen naar concrete plannen en projecten. Jij bent verantwoordelijk voor de realisatie van deze projecten: je zorgt voor een heldere beschrijving en afbakening van de opdracht, stelt het projectteam samen en zorgt voor projectbeheersing op gebied van tijd, budget, kwaliteit en risico. Je werkt hierbij samen met collega’s uit je eigen cluster ‘Ondernemen met Lef’ en met andere clusters binnen Economie & Innovatie. De nadruk hierbij ligt op MKB Vernieuwing en Impact Ondernemen.
  • Je stelt projectplannen op om ondernemers in Breda te ondersteunen bij het toekomstbestendig maken van hun onderneming.
  • Je coördineert activiteiten binnen het Actieprogramma Impact Ondernemen en zit het kernteam voor.
  • Je organiseert workshops, evenementen en intervisiegroepen en begeleidt ondernemers in hun toekomststrategie.
  • Je draagt met je kennis en vaardigheden bij aan de vertaling van beleid naar realisatie.
  • Je monitort en evalueert de impact van projecten en stelt rapportages op.
  • Je onderhoudt relaties met samenwerkingspartners en draagt bij aan de strategische ontwikkeling van het impact ecosysteem in Breda.
  • Je voert gesprekken met ondernemersnetwerken om hun strategie en ondersteuningsbehoeften te analyseren en ontwikkelt plannen om innovatiekracht te versterken.
  • Je werkt samen met onderwijsinstellingen en ontwikkelt methodieken voor vraaggesprekken en andere ondersteuning.

Wat vragen wij?

  • Je hebt minimaal een afgeronde HBO opleiding.
  • Je hebt ruime ervaring als projectmanager, bij voorkeur binnen een maatschappelijke of duurzaamheidsgerichte context.
  • Je hebt werkervaring op economisch gebied en affiniteit met de uitdagingen van de lokale economische dynamiek.
  • Je hebt volop ervaring met het initiëren, concretiseren en uitvoeren van complexe projecten.
  • Je combineert een praktische, resultaatgerichte instelling met creativiteit en oplossend vermogen.
  • Je bent goed in plannen, organiseren, probleemanalyses maken en samenwerken.
  • Je bent communicatief vaardig in de Nederlandse en Engelse taal, je bent klantgericht en omgevingsbewust.
  • Je hebt affiniteit met duurzaamheid en maatschappelijke impact.
  • Je bent een enthousiast vertegenwoordiger van de gemeente Breda.

Wie zijn wij?

Het team Economie & Innovatie bestaat uit ongeveer 36 professionals. Gezamenlijk wordt er gewerkt aan het uitvoeren van de economische visie en het onderhouden van relaties met ondernemers en bedrijven.
In Breda staat het inzetten van toegepaste technologie en creativiteit in het bedrijfsleven voorop. We kiezen voor een andere manier van organiseren en werken aan stedelijke thema’s met een nieuwe afdeling Stedelijk Beleid. De afdeling bestaat uit de teams Economie & Innovatie, Onderwijs & Wonen, Vrijetijdseconomie, Cultuur & Sport en het team Programmatisch werken. In totaal werken er 85 collega’s op de afdeling Stedelijke Beleid. Samen met het bestuur en andere (beleids)afdelingen werken we aan het behalen van onze doelstellingen. Er is een constante verbinding tussen stedelijk beleid, sociaal beleid en met digitalisering, ruimte en vastgoed, mobiliteit, milieu en openbare ruimte. Je maakt als Projectmanager Economie onderdeel uit van een nieuw team én een nieuwe afdeling. Er is veel positieve energie en enthousiasme. Uiteraard zijn er ook volop uitdagingen die bij vernieuwing horen! Meer weten over de stad of organisatie?           

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding
  2. Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als projectleider in de afgelopen 8 jaar
  3. Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring binnen een publieke organisatie in de afgelopen 8 jaar

Wensen:

  1. Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde HBO of WO opleiding in de richting van economie, bestuurskunde, bedrijfskunde of iets soortgelijks
  2. Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan drie jaar ervaring als projectmanager
  3. Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan drie jaar ervaring binnen het economisch domein in een publieke organisatie
  4. Uw kandidaat heeft aantoonbare ervaring met (bijdragen aan) het oplossen van maatschappelijke vraagstukken

Competenties

  • praktische, resultaatgerichte instelling met creativiteit en oplossend vermogen
  • plannen, organiseren, probleemanalyses maken en samenwerken
  • communicatief vaardig in de Nederlandse en Engelse taal, je bent klantgericht en omgevingsbewust.
  • De datum 29 oktober 2024 is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u vriendelijk hier reeds rekening mee te houden

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 23-10-2024 om 9:00.

Gewenst aantal uren

36 uur per week.

Arbeidsvoorwaarden

Het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke functie vereist. Arbeidsvoorwaarden worden per opdracht of vacature in overleg besproken. Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van (tijdelijk) personeel binnen toonaangevende organisaties met een maatschappelijk relevant karakter om zowel organisaties als professionals daarbinnen te ontwikkelen. Zo dragen we onder andere bij aan de ontwikkeling van verschillende ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties. Met een gemotiveerd team dat de markt en de mensen kent, streven we continu naar een professionele, maar toch informele dienstverlening die naar volle tevredenheid van alle partijen verloopt. Dit alles doen we vanuit onze kernwaarden kennis, daadkracht en vertrouwen.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures