Terug naar overzicht

Projectmanager doorontwikkeling gemeentehuis Zeist

  • Provincie

    Utrecht

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO

  • Dienstverband

    Detachering Interim

  • Plaats

    Het Rond 1, Zeist

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Zeist is FlexIntens op zoek naar een Projectmanager doorontwikkeling gemeentehuis Zeist voor 16 tot 24 uur per week.

De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!    

In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.   

Projectbureau
De werving vindt plaats onder aansturing van de ambtelijk opdrachtgever vanuit de directie van de gemeente Zeist. De positie van de projectleider zal het projectenbureau van de gemeente Zeist zijn en er is nauwe samenwerking met team Vastgoed.

Opdracht
We zoeken een projectmanager voor de advies- en besluitvormingsfase en voorbereidingsfase voor de uitvoering van een interne aanpassing van ons gemeentehuis.

Per 1 januari 2025 komen er circa 100 consulenten van het sociaal domein in dienst bij de Gemeente Zeist. Dit versterkt de verbinding tussen de consulenten van het Sociaal Domein en andere collega’s van de gemeente, verbetert de onderlinge samenwerking en heeft daarmee ook tot doel om ervoor te zorgen dat de dienstverlening en zorg voor onze inwoners nog beter wordt. Deze verandering heeft uiteraard ook gevolgen voor de facilitaire aspecten van onze organisatie.

Er is onderzocht dat er in ons gemeentehuis ruimte is om het gebouw en de faciliteiten daarop aan te passen. Hiervoor zijn diverse aanpassingen nodig en we grijpen dit moment ook aan om te onderzoeken of er een aantal andere verbeteringen kunnen worden doorgevoerd. Daarbij kan gedacht worden aan het uitvoeren van (noodzakelijk) onderhoud, het verbeteren van arbo-gerelateerde aspecten, het aanpassen van faciliteiten aan de huidige manier van werken en het verder ontwikkelen van de dienstverlening richting inwoners en betrokkenen. Voor de gemeente Zeist is het belangrijk dat het gemeentehuis de verbinding met inwoners en betrokken zo optimaal en passend mogelijk faciliteert. Dat zal ook meegenomen worden in het project. 

Wij werken binnen de gemeente Zeist volgens de methodiek Projectmatig Creëren Zeist (PMCZ). Dit is de leidraad van idee tot realisatie, van projectbrief tot oplevering, overdracht en evaluatie. Deze opdracht bestaat uit verschillende fasen. Wij zoeken een projectmanager die zowel  fase 1 en 2 projectmatig kan opzetten en aansturen:

  • Fase 1 (Q1 2024 - Q2 2024)
    Vervolgonderzoeken en verkennen welke mogelijkheden er zijn incl. uitwerking van de mogelijkheden, consequenties, risico’s en financiële aspecten. De vrij concrete resultaten van het eerdere onderzoek zijn hiervoor het startpunt. Deze fase wordt afgerond met een advies en besluitvorming.
  • Fase 2 (Q2 2024 - Q4 2024)
    Na besluitvorming start de voorbereidende fase van de aanpassingen. Dit betreft de ontwerpfase en de aanbestedingsfase voor de aanpassingen. Hiervoor is samenwerking met veel verschillende interne en externe partijen van belang. De nodige voorbereiding voor een soepele overgang naar fase 3 zijn tevens van belang.
  • Fase 3 (Q4 2025 – 2026)
    De uitvoerende fase, waarin wordt gestart met de realisatie van de aanpassingen, vormt nu geen onderdeel van deze opdracht omdat hier (mogelijk) andere competenties en expertise gewenst is.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau
  2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met projectmanagement opgedaan in de rol van projectof programmamanager op gebied van vastgoeden/of huisvestingsopgaven
  3. Aantoonbare werkervaring met huisvestingsopgave met inpandige aanpassingen en consequenties voor de bedrijfsvoering bij of voor een gemeente

Wensen:

  1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met vastgoedvraagstukken, verbouwings-en/of renovatieprojecten bij of voor een gemeente
  2. Aantoonbare werkervaring met het maken van huisvestingsadviezen, zorgvuldig betrekken van stakeholders en het opstellen van de bijbehorende bestuurlijke adviezen
  3. Aantoonbare werkervaring met het aansturen van een ontwerpproces, en het aanbesteden van adviseurs en uitvoerende partijen
  4. Aantoonbare werkervaring in het adviseren van directie en bestuur
  5. Een korte beschrijving van de ‘visie op participatie van medewerkers’ door de kandidaat zelf geschreven, bij het cv toegevoegd (in 1 document)

Competenties

  • Je bent proactief, neemt initiatief en houdt tempo in het proces
  • Je werkt zorgvuldig en bent resultaatgericht
  • Je kunt daadkrachtig acteren in een bestuurlijke stuurgroep
  • bent een goede planner, houdt overzicht en bent in staat om betrokkenen vanuit verbinding scherp te houden
  • Je hebt een helicopterview, en bent ook zelf uitvoeringsgericht van ‘A tot Z’
  • Je beschikt over het vermogen om vraagstukken te doorgronden, verbinding tussen verschillende belangen te creëren en deze te vertalen in concrete stappen en financiële consequenties
  • Je beschikt over een goed inlevingsvermogen bij precaire onderwerpen en je je kunt op directie en bestuursniveau adviseren; je hebt sensitiviteit op het gebied van continuering van de bedrijfsvoering
  • Je bent analytisch en samenwerkingsgericht
  • Je kunt snel schakelen tussen tactisch en operationele niveau en je kan daarbij een bijdrage leveren op deze niveaus
  • Je bent scherp op de uitgaven en voert actuele financiële overzichten

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 28-11-2024 om 12:00.

Gewenst aantal uren

16 tot 24 uur per week.

Arbeidsvoorwaarden

Het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke functie vereist. Arbeidsvoorwaarden worden per opdracht of vacature in overleg besproken. Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van (tijdelijk) personeel binnen toonaangevende organisaties met een maatschappelijk relevant karakter om zowel organisaties als professionals daarbinnen te ontwikkelen. Zo dragen we onder andere bij aan de ontwikkeling van verschillende ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties. Met een gemotiveerd team dat de markt en de mensen kent, streven we continu naar een professionele, maar toch informele dienstverlening die naar volle tevredenheid van alle partijen verloopt. Dit alles doen we vanuit onze kernwaarden kennis, daadkracht en vertrouwen.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures