Terug naar overzicht

Programmamanager aanpak bijplaatsingen (ABP)

  • Provincie

    Utrecht

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO

  • Dienstverband

    Detachering Interim

  • Plaats

    Stadsplateau 1, Utrecht

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Utrecht is FlexIntens op zoek naar een Programmamanager aanpak bijplaatsingen (ABP) voor 24 tot 36 uur per week.

Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig!

Niet elke Utrechter kent of houdt zich aan de afvalregels. Dit zorgt voor overlast van afval in de stad. Bijvoorbeeld verkeerd aangeboden grofvuil en bijplaatsingen. Dit heeft als gevolg dat de openbare ruimte vies en rommelig wordt, een minder leefbare omgeving voor bewoners, en een toename van klachten en meldingen. De aanpak bijplaatsingen (ABP) zet zich in om overlast van bijplaatsingen te verminderen en klachten en meldingen goed af te handelen. De ABP is een integrale aanpak van W&S, IMH en VTH.

De programmamanager ABP is binnen én buiten de gemeente hét aanspreekpunt rondom de ABP. Zijn/haar taak is zorgen voor slimmere en betere samenwerking en adequaat sturen op de acties en doelen uit de ABP. Dit doet hij/zij in samenwerking met interne collega’s, woningbouwcorporaties, maatschappelijke organisaties en bewoners. De programmamanager stuurt de projectadviseurs en/of beleidsadviseurs niet direct aan en houdt zich niet bezig met de implementatie van projecten zelf, maar houdt het overzicht, signaleert, monitort en bewaakt de kwaliteit, en stuurt erop aan dat alle acties uit de ABP uitgevoerd worden.
Hij/zij zit de klankbordgroep voor, verbindt de werkgroep, klankbordgroep en stuurgroep met elkaar en legt verantwoording af aan de stuurgroep, bestuur en MT’s.

Opdrachtomschrijving (de taken):
Voorzitten van diversen werkgroepen, drie à vier bloedgroepen (Wijken, IMH, VTH en W&S);
Schrijven en bewaken van projectplannen;
Schrijven van raadsbrieven en/of andere rapportages
Werken aan een strak proces;
Structuur brengen in de aanpak bij plaatsingen.

Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.

Resultaat van de opdracht
Deze opdracht kan worden afgerond als structuur geïmplementeerd is waar de teams zelfstandig mee verder kunnen werken.

Jij hebt:
Hbo werk- en denkniveau;
Minimaal 3 jaar aantoonbare en recente werkervaring in een soortgelijke functie;
Ervaring met het aansturen van verschillende projectgroepen;
Affiniteit met afvalindustrie/verzameling.

Verder herken je je in de volgende competenties/vaardigheden:
Samenwerken en verbinden tussen verschillende afdelingen
Daadkrachtig en communicatief vaardig in het overbrengen aan de verschillende teams
Organisatie sensitief door op de juiste manier de Raad en MT’s op de hoogte houden

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Hbo werk- en denkniveau; Minimaal 3 jaar aantoonbare en recente werkervaring in een soortgelijke functie; Ervaring met het aansturen van verschillende projectgroepen; Affiniteit met afvalindustrie/verzameling

Wensen:

  1. Aantal jaren werkervaring in een soortgelijke functie
  2. Heb je ervaring met het aansturen van projectgroepen?
  3. Heb je affiniteit met het vakgebied (afvalindustie/verzameling)?

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 19-03-2025 om 9:00.

Gewenst aantal uren

24 tot 36 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiĆ«le voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures