Terug naar overzicht

Medior adviseur inkoop

  • Provincie

    Utrecht

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO WO

  • Dienstverband

    Detachering Interim

  • Plaats

    Leidseveer 2, Utrecht

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de BIJ12 is FlexIntens op zoek naar een Medior adviseur inkoop voor 32 uur per week.

Wie zijn wij
BIJ12 is de uitvoeringsorganisatie voor de 12 provincies en brengt kennis en informatie bijeen over het landelijk gebied en de fysieke leefomgeving in Nederland. BIJ12 zorgt voor uniformiteit in informatievoorziening en de uitvoering van provinciale regelingen.
Hieraan wordt gewerkt vanuit 5 units:

  • Faunazaken en ACSG (Advies Commissie Schade Grondwater)
  • Natuurinformatie en Natuurbeheer
  • GBO voor het beheer van gezamenlijke informatiesystemen
  • Stikstof en Natura 2000
  • Bedrijfsvoering
De Kandidaat komt te werken binnen de unit Bedrijfsvoering. Deze unit, bestaande uit circa 20 medewerkers, ondersteunt
de andere units met inkoop, HR, financiën, bedrijfsjuridische zaken, communicatie, secretariaat en de balie (inclusief vergadercentrum). De unit
Bedrijfsvoering is sinds 2018 sterk gegroeid. Sinds 2024 is de bedrijfsvoering van BIJ12 en van IPO samengevoegd tot bedrijfsvoering Interprovinciaal Overleg.

Wat ga je doen
Werkzaamheden:
Als inkoper ondersteun je collega’s met het doorlopen van alle stappen in het inkoopproces. Het
inkooptraject bestaat uit de voorbereiding, het bepalen van de inkoopstrategie, het uitvoeren van
aanbestedingen, de registratie in systemen en een goede overdracht naar gebruikers en contractmanager.
Daarnaast bestaan de werkzaamheden uit het adviseren op het gebied van:
• algemene inkoop- en contractvraagstukken
• contractmanagement (verlenging, uitbreiding)
• enkelvoudige onderhandse uitvragen
• meervoudige onderhandse uitvragen en begeleiden van het proces
• nationale en Europese aanbestedingen en begeleiden van het proces
• inhuuraanvragen

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Een afgeronde opleiding HBO/WO opleiding in relevante richting
  2. Minimaal drie jaar recente ervaring (in de laatste 5 jaar) met het zelfstandig uitvoeren van meervoudige / nationale / Europese aanbestedingen (op het gebied van diensten en of leveringen) bij een (semi)overheidsorganisatie
  3. Gedegen, praktische en aantoonbare kennis van en ervaring met de Aanbestedingswet 2012, Europese regelgeving op het gebied van inkoop en aanbesteding, de Gids Proportionaliteit en privaat- en bestuursrechtelijke aspecten van inkoop en aanbestedingen bij de overheid

Wensen:

  1. Aantoonbare werkervaring met het inkopen van diensten op tactisch niveau bij een aanbestedende dienst
  2. Aantoonbare werkervaring als inkoopadviseur bij een provincie, gemeente of Rijksoverheid
  3. De aangeboden kandidaat heeft de opleiding van NEVI 1 Publiek en of NEVI 2 Publiek dan wel een vergelijkbare opleiding op het gebied van inkoop in de publieke sector succesvol afgerond
  4. Aantoonbare werkervaring als inkoopadviseur voor ICT aanbestedingen bij een provincie, gemeente of Rijksoverheid

Competenties

  • Begrijpt de dynamiek van een inkooptraject in uitvoering
  • Ervaring met externe stakeholders
  • Toegankelijk
  • Initiatiefrijk
  • Resultaatgericht
  • Samenwerker
  • Durft verantwoordelijkheid te nemen
  • Analytisch vermogen
  • Flexibiliteit /0
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk
  • Plannen/organiseren
  • Ervaring met adviseren (in het voortraject) bij inkoopprocedures
  • Overtuigingskracht
  • Hands-on mentaliteit. Je bent in staat te adviseren op tactisch niveau, maar tegelijkertijd steek je ook graag zelf de handen uit de mouwen
  • Meerdere ballen in de lucht kunnen houden en overzicht behouden
  • Een verbinder die de brug weet te slaan tussen verschillende belangen van betrokken organisaties. /0
  • Een relevante afgeronde HBO/WO opleiding. Een opleiding op het gebied van rechten, bedrijfseconomie is een pré
  • In het bezit van NEVI 1 Publiek of vergelijkbaar, NEVI 2 Publiek of vergelijkbaar is een pré
  • Een afgeronde opleiding op het gebied van aanbestedingsrecht is een pré
  • Actuele kennis van relevante wet- en regelgeving op het gebied van inkoop binnen de overheid
  • Werkervaring met het zelfstandig doorlopen van inkoopprocedures onder en boven de Europese aanbestedingsgrens
  • Ervaring op het gebied van circulair inkopen, duurzaamheid en social return
  • Kennis en ervaring met aanbesteden van ICT gerelateerde inkoopprocedures

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 31-10-2024 om 9:00.

Gewenst aantal uren

32 uur per week.

Arbeidsvoorwaarden

Het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke functie vereist. Arbeidsvoorwaarden worden per opdracht of vacature in overleg besproken. Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van (tijdelijk) personeel binnen toonaangevende organisaties met een maatschappelijk relevant karakter om zowel organisaties als professionals daarbinnen te ontwikkelen. Zo dragen we onder andere bij aan de ontwikkeling van verschillende ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties. Met een gemotiveerd team dat de markt en de mensen kent, streven we continu naar een professionele, maar toch informele dienstverlening die naar volle tevredenheid van alle partijen verloopt. Dit alles doen we vanuit onze kernwaarden kennis, daadkracht en vertrouwen.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures