Terug naar overzicht

Medewerker inkoop

  • Provincie

    Utrecht

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO WO

  • Dienstverband

    Detachering Interim

  • Plaats

    Kerkplein 2, Doorn

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Utrechtse Heuvelrug is FlexIntens op zoek naar een Medewerker inkoop voor 24 uur per week.

Voor een periode van 1 februari t/m 31 mei 2025
Daarna is er een verlengingsoptie van 3 x 4 maanden op afroepbasis van max 8 uur per week.

Je komt te werken bij het taakveld Inkoop (team Juridische Zaken, Openbare orde en Veiligheid en Inkoop, thema Koers) om de contractregistratie binnen de organisatie te borgen. Je werkt samen met de senior inkoopadviseur en de inkoopadviseur en levert een bijdrage aan het project inkoop voor het verder professionaliseren van inkoop binnen de organisatie (o.a. inrichting klantreis). Dit is een opdracht waarvoor enige ervaring fijn is, maar vooral competenties zoals goede communicatieve vaardigheden, zelfstandig en gezamenlijk werken, gestructureerd en planmatig werken en een proactieve instelling belangrijk zijn.

Je draagt bij aan dan wel ondersteunt bij de volgende werkzaamheden:

Het ondersteunen bij het inrichten van de klantreis:

  • Aansluiting tussen inkooptrajecten en contractbeheer
  • Het vindbaar maken van informatie over inkoop intranet
De registratie van inhuurcontracten:
  • Ontwerpen van registratieproces voor inhuurcontracten
  • Implementatie van registratie inhuurcontracten
  • Borgen van inhuurcontractregistratieproces (gelinkt aan kernregistratie en rekening houdend met AVG)
Verdere professionalisering contractbeheer
  • Fungeren als aanspreekpunt voor collega’s met betrekking tot contractbeheer
  • Het inwerken van nieuwe medewerkers in contractbeheer zodra zij zijn aangenomen
  • Onderzoeken van alternatieven voor de huidige contractbeheertool
  • Het bewaken van het proces en het uitvoeren van kwaliteitscontroles
Contractmanagement (i.s.m. strategisch inkoopadviseur)
  • Ondersteunen in het onderzoeken van de organisatiebehoefte met betrekking tot contractmanagement
  • Het in kaart brengen van de huidige praktijk van contractmanagement binnen de organisatie
  • Ondersteunen in het ontwerpen van het toekomstige contractmanagementproces
  • (Co-)adviseren over de inrichting van contractmanagement, inclusief het gebruik van geschikte systemen
Wat vragen wij van je?
  • Je beschikt minimaal over een HBO opleiding, (affiniteit met het juridisch vakgebied is een pré);
  • Kennis en minimaal een half jaar ervaring op het gebied van contracten en inkoop;
  • Kennis van geautomatiseerde systemen zoals Topdesk en Purfact (spendtool);
  • Kennis van en ervaring met registratie contracten en contractbeheer;
  • Kennis van en ervaring met het professionaliseren van inkoop vanuit een project.
  • Contracten zelfstandig kunnen lezen en relevante informatie kunnen verwerken;
  • Ontbrekende informatie zelfstandig en proactief kunnen ophalen en verwerken;
Welke competenties heb je?
  • Je werkt goed zelfstandig en samen met anderen;
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden;
  • Je werkt gestructureerd en planmatig;
  • Gevoel voor werken in een politiek-bestuurlijke omgeving
  • Resultaatgericht werken
  • Vindt de weg snel in de organisatie
  • Je bent praktisch en pro-actief ingesteld; 
Wij bieden een prettige werkomgeving met een ontwikkelgerichte en samenwerkende werkcultuur. Een plezier om in te werken en betekenis in te hebben!   

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Minimaal een afgeronde HBO opleiding
  2. Kandidaat heeft minimaal een half jaar ervaring met inkoopgerelateerde werkzaamheden binnen een overheidsorganisatie

Wensen:

  1. Kandidaat volgt of beschikt over een inkoopgerichte opleiding
  2. Kandidaat heeft minimaal een half jaar ervaring met inkoopgerelateerde werkzaamheden binnen een gemeente
  3. Kennis van geautomatiseerde systemen zoals Topdesk en Purfact (spendtool)
  4. Ervaring met projectmatig werken
  5. Kennis van en ervaring met het professionaliseren van inkoop vanuit een project in een ondersteunende rol
  6. Kennis van en ervaring met registratie contracten en contractbeheer
  7. Contracten zelfstandig kunnen lezen en relevante informatie kunnen verwerken

Competenties

  • Adviesvaardigheden
  • Project- en planmatig werken en schrijven
  • Schakelt makkelijk in stijlen van communiceren zodat je gesprekken kan beïnvloeden en soepel kan afstemmen op verschillende gesprekspartners
  • Werkt zowel zelfstandig als in samenwerking met anderen aan resultaten
  • Hands on
  • Vindt de weg snel in de organisatie
  • Gevoel voor werken in een politiek-bestuurlijke omgeving

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 16-01-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

24 uur per week.

Arbeidsvoorwaarden

Het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke functie vereist. Arbeidsvoorwaarden worden per opdracht of vacature in overleg besproken. Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van (tijdelijk) personeel binnen toonaangevende organisaties met een maatschappelijk relevant karakter om zowel organisaties als professionals daarbinnen te ontwikkelen. Zo dragen we onder andere bij aan de ontwikkeling van verschillende ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties. Met een gemotiveerd team dat de markt en de mensen kent, streven we continu naar een professionele, maar toch informele dienstverlening die naar volle tevredenheid van alle partijen verloopt. Dit alles doen we vanuit onze kernwaarden kennis, daadkracht en vertrouwen.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures