Terug naar overzicht

Medewerker informatie en coördinatiecentrum 4FTE

  • Provincie

    Utrecht

  • Branche

    Publieke veiligheid

  • Opleidingsniveau

    HBO

  • Dienstverband

    Detachering

  • Plaats

    Zandbergenlaan 4, Huis Ter Heide

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Nationale Politie Huis Ter Heide is FlexIntens op zoek naar een Medewerker informatie en coördinatiecentrum 4FTE voor 36 uur per week.

Opdracht
De medewerker ICC geeft uitvoering aan de diensten die het LOCC-KCR2 levert aan de partners. De medewerker ICC levert de gevraagde ondersteuning door partners op het gebied van vragen, reguliere bijstandsverzoeken en alarmering. De medewerker ICC beschikt over kennis van de dienstverlening van het LOCC-KCR2 en beoordelingsvermogen en integriteit om de gevraagde diensten te leveren. Uitdagingen maakt de medewerker ICC zo nodig bespreekbaar met de senior medewerker ICC of een collega uit een van de domeinen.

De medewerker ICC is samen met de senior medewerker ICC de ingang voor verschillende partijen binnen het Rijk, de veiligheidsregio’s en het publieke domein voor vragen, reguliere bijstandsverzoeken en alarmering en stemt af over de dienstverlening van het LOCC-KCR2. De medewerker ICC kent dan ook zijn/haar weg binnen het LOCC-KCR2 en daarbuiten. De werkzaamheden van de medewerker ICC kunnen zich bevinden op het snijvlak van preparatie, bijstandscoördinatie en informatie en analyse of binnen één van deze gebieden. Bijvoorbeeld het afhandelen van bijstandsaanvragen of het opstarten van Slachtoffer Informatie Systematiek (SIS). Ook risicomonitoring behoort tot de werkzaamheden van de medewerker ICC. De medewerker ICC onderhoudt contacten en werkt samen met IM-professionals van nationale en regionale crisisstructuur en operationele partners. 

Als medewerker ICC draagt je bij aan de 24/7 bereikbaarheid van het LOCC-KCR2. De kandidaat draait mee in een piketregeling waarbij je gemiddeld elke 4 weken, gedurende een week de bereikbaarheid buiten kantoortijden waarborgt. 

Het LOCC is opgericht in 2005. Wij ondersteunen crisispartners bij incidenten, crises of calamiteiten, of bij de dreiging daarvan. Dit doen we door hen te voorzien van relevante en actuele informatie en door de samenwerking tussen partners te coördineren. Het gaat daarbij om bovenregionale, nationale of internationale crises. Ook kunnen overheden en crisisorganisaties bij ons een verzoek indienen voor extra bijstand (de extra inzet van mensen en/of middelen).

De afgelopen jaren is de wereld van crisisbeheersing behoorlijk veranderd. Door enkele landelijke crises ontstond de ambitie om de informatievoorziening en de coördinatie te verbeteren. Daarvoor is KCR2 (Knooppunt Coördinatie Regio’s-Rijk) ingesteld. Doel is om via een betere operationele informatiedeling de bovenregionale en landelijke coördinatie bij een crisis beter te laten verlopen. In KCR2 werken veiligheidsregio’s, het Rijk en crisispartners doorlopend samen. Het bestaande LOCC zal straks de basis vormen voor de nieuwe organisatie en een brug zijn tussen landelijke en regionale crisispartners. Zo maken we samen Nederland veiliger.

Medewerkers van het LOCC-KCR2 zijn ervaren professionals afkomstig van verschillende hulpdiensten en crisispartners zoals Politie, Brandweer, Defensie, GHOR, Veiligheidsregio, gemeenten, NCTV, en het RIVM. Het LOCC telt ongeveer 35 personen en maakt deel uit van het ministerie van Justitie en Veiligheid en is gevestigd in Zeist, onder één dak met diverse andere organisaties op het gebied van crisisbeheersing.

De organisatie heeft een overzichtelijk besturingsmodel met vier domeinen. Elk domein wordt aangestuurd door een domeinmanager. 

Deze functie van medewerker ICC valt in het domein Informatie- en Coördinatiecentrum (ICC). Dit domein is het operationele hart van de nieuwe KCR2 organisatie. Van hieruit worden producten en diensten, zoals informatiebeelden, briefings en bijstandscoördinatie geleverd aan crisispartners. 

Het ICC wordt bezet onder kantoortijden, dit kan in de toekomst uitgebreid worden, daarbuiten wordt bereikbaarheid geborgd middels piket. Er zijn straks een aantal dedicated ICC-medewerkers. Indien nodig worden deze aangevuld met mensen vanuit de diverse afdelingen. 

let op! Het draaien van piketdiensten en onregelmatige diensten is onderdeel van deze aanbesteding en is een vereiste. Het kan zijn dat de kandidaat een dienst 08:00 - 20:00 dient te draaien of werkzaamheden in het weekend. 

Doelstelling

  • De hoofdtaken van het ICC zijn: 

    • 24/7 Bereikbaarheid van de organisatie
    • Het aanbieden van producten en diensten van het LOCC
    • Monitoring van de actualiteit en uitvoeren van informatiemanagement               
    • Alertering van crisisteams  

Verantwoordelijkheden
  • Waaronder;

    - Het afhandelen reguliere bijstandsaanvragen conform procedure
    - Het afhandelen van spoedaanvragen bijstand.
    - Het behandelen van bijstandsaanvragen vanuit de Europese Unie

    Monitoring dagelijkse actualiteit:

    • Monitoring van diverse openbare bronnen.
    • Opstellen en beschikbaar maken van een multibeeld in LCMS voor externe partijen.
    • Afstemmen met IM-partners ten behoeve van het ophalen van het multibeeld (nationaal en internationaal).
    • Landelijk Operationeel Beeld opstarten en onderhouden
    • Visualisatie van actuele situatie rondom vastgestelde risico's,
    • Het uitvoeren van een wekelijkse briefing voor veiligheidsregio’s en crisispartners
    • Het organiseren van een operationele call in de warme fase.

    Er kunnen werkzaamheden gevraagd worden die nu nog niet bekend zijn, maar later vorm gegeven aan gaat worden.


Contacten
  • o.a.
    - Interne medewerkers.
    - De medewerkers van de meldkamer. 
    - Calamiteiten coördinatoren.
    - De Officier van dienst.
    - De operationeel leider.
    - De informatie manager.
    - De veiligheidsregio's.
    - Het Nationaal crisis centrum.
    - NIPV.
    - NCTV.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Het draaien van piketdiensten en onregelmatige diensten is onderdeel van deze aanvraag en is een vereiste
  2. De kandidaat heeft minimaal een erkend, volledig, volwaardig en afgerond diploma op HBO-niveau. 
  3. De kandidaat heeft aantoonbare kennis van Nederlandse crisisbeheersing
  4. De kandidaat heeft aantoonbare kennis van en vaardigheden met relevante ICT systemen

Wensen:

  1. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen het veiligheidsdomein en/of zorgdomein
  2. De kandidaat heeft een afgerond diploma op Hbo-niveau integrale veiligheidskunde. Tevens voldoen ook deelcertificaten aan deze

Competenties

  • Probleemanalyse:
  • Signaleert problemen, zoekt en herkent belangrijke informatie, rafelt vraagstukken uiteen en legt verbanden tussen gegevens
  • Oordeelsvorming:
  • Weegt (nieuwe) gegevens en mogelijke handelwijzen tegen elkaar af in het licht van relevante criteria en komt tot een realistische en onderbouwde beoordeling
  • Klantgerichtheid:
  • Herkent en onderzoekt de wensen en behoeften van anderen en speelt daarop in
  • Resultaatgerichtheid:
  • Maakt een vertaalslag van doelen naar beoogde resultaten en weet deze op een efficiënte en effectieve wijze te realiseren. Toont zich aanspreekbaar op resultaten
  • Samenwerken:
  • Heeft oog voor het groepsbelang en draagt actief bij aan het gemeenschappelijke resultaat
  • Mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid:
  • Maakt feiten, meningen en ideeën aan anderen in begrijpelijk Nederlandse taal mondeling en schriftelijk duidelijk

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 02-05-2025 om 9:00.

Gewenst aantal uren

36 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures