Terug naar overzicht

Manager Projectbeheersing (IPM)

  • Provincie

    Noord Holland

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO WO

  • Dienstverband

    Detachering Interim

  • Plaats

    Purmersteenweg 42, Purmerend

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Purmerend is FlexIntens op zoek naar een Manager Projectbeheersing (IPM) voor 24 tot 32 uur per week.

Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.

Opdracht
Purmerend zit midden in een schaalvergroting van de woningbouw én gaat op grote schaal riolering vervangen en openbare ruimte opnieuw inrichten. Daarnaast wordt er op sommige locaties ingezet op het aardgasvrij maken van de bestaande panden. Een van de projecten die wij integraal gaan uitvoeren is het project Overwhere-Noord. We gaan hier in de gehele woonwijk het riool, de openbare verlichting vervangen en het maaiveld opnieuw inrichten. Mogelijk gaat Stadsverwarming Purmerend (SVP) ook nog inzetten op het aardgasvrij maken van de woonwijk (hier is nog geen besluit over genomen, eerste gesprekken lopen nog). Verder zijn we in de voorbereidingsfase van het vervangen van de bestaande milieustraat en gemeentewerf in de Koog, voor een nieuw complex in de Baanstee-Noord. Op deze locatie wordt de nieuwe milieustraat en gemeentewerf gerealiseerd. De gemeentewerf is tevens de uitval locatie voor de buitendiensten van onze gemeente.

Voor deze twee projecten (en mogelijk nog meer projecten) zoeken wij een manager projectbeheersing. Het project Overwhere-Noord is opgezet volgens het IPM-model, waarin jij onderdeel van zult worden. Het projectteam van de milieustraat heeft een overall projectmanager waar je mee gaat samenwerken. Daarnaast zit er een technisch team op voor de buitenruimte en een projectleider die vanuit Vastgoed, ICT en facilitair de verbindingen legt.  

Wij zoeken een enthousiaste inspirerende manager projectbeheerser (IPM) die de projectmanagers en de teams ondersteund en die meedenkt in de verdere ontwikkeling van de rol binnen de afdeling.

Werkzaamheden en taken:

  • Is de spin in het web en verbindende factor tussen de verschillende IPM-rollen;
  • Adviseert en signaleert richting de projectmanager;
  • Is verantwoordelijk voor de voor de planning, de financiën, de kwaliteit en het documentenbeheer;
  • Communiceert naar en informeert Control (financiën over de inhoud van het project);
  • Is verantwoordelijk voor de volgende werkprocessen;
  • Bewaken baseline en scopemanagement: o.a. registreren, beoordelen en toetsen van verzoeken tot wijzigingen en brengt de gevolgen daarvan in beeld op het gebied van tijd, geld, risico’s, communicatie, informatie, kwaliteit en gemeentebeleid van het project;
  • Financieel beheer: o.a. het beoordelen van de prognose van de raming/eindstand van het project (verplichtingen, bouwkosten, declaraties);
  • Planning beheer;
  • Documentbeheer;
  • Risicobeheer;
  • Kan bij afwezigheid optreden als vervanger van de projectmanager.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding
  2. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als manager Projectbeheersing binnen minimaal twee overheidsinstellingen

Wensen:

  1. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar in de rol van manager projectbeheersing binnen een overheidsinstelling
  2. Aantoonbare werkervaringen in de afgelopen 4 jaar met integrale technische projecten,
  3. Aantoonbare werkervaring in een IPM team
  4. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar bij een +80.000 inwoners gemeente,

Competenties

  • Omgevingsbewust en organisatie sensitief
  • Integer
  • Sterk in communicatie
  • Resultaatgericht
  • Adviesvaardigheid en overtuigingskracht
  • Netwerkvaardigheid

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 28-10-2024 om 12:00.

Gewenst aantal uren

24 tot 32 uur per week.

Arbeidsvoorwaarden

Het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke functie vereist. Arbeidsvoorwaarden worden per opdracht of vacature in overleg besproken. Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van (tijdelijk) personeel binnen toonaangevende organisaties met een maatschappelijk relevant karakter om zowel organisaties als professionals daarbinnen te ontwikkelen. Zo dragen we onder andere bij aan de ontwikkeling van verschillende ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties. Met een gemotiveerd team dat de markt en de mensen kent, streven we continu naar een professionele, maar toch informele dienstverlening die naar volle tevredenheid van alle partijen verloopt. Dit alles doen we vanuit onze kernwaarden kennis, daadkracht en vertrouwen.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures