ICT projectleider/ -specialist
-
Provincie
Zuid Holland
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO
-
Dienstverband
Detachering Interim
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de Gemeente Pijnacker-Nootdorp is FlexIntens op zoek naar een ICT projectleider/ -specialist voor 8 tot 16 uur per week.De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.
Opdracht
De ICT Projectleider/Specialist wordt verantwoordelijk voor zowel de technische en functionele realisatie als het projectmanagement en wordt beoordeeld op vooraf gedefinieerde opleverdoelen en resultaatverplichtingen.
Achtergrond en doelstelling
De gemeente wil haar dienstverlening optimaliseren door de volgende projecten:
- De implementatie van een terugvorderingsmodule dat efficiënter en gebruiksvriendelijker is voor medewerkers. Dit gaat ook een aanzienlijke besparing zijn op de openstaande vorderingen;
- De innovaties en migraties van het afgelopen decennia vereisen een herstructurering van inrichting en data van onze Sociaal Domein applicaties. Performanceverbetering en effectiever werken worden hiermee gerealiseerd;
- Diverse wet- en regelgeving wijzigingen doorvoeren in de Sociaal Domein applicaties. Dit leidt tot een verbetering van de kwaliteit van onze data, de dienstverlening en stimuleert het data gedreven werken.
De projecten zijn van strategisch belang, omdat het bijdraagt aan snellere besluitvorming, hogere datakwaliteit en een verbetering van onze dienstverlening. De ICT Specialist zal een resultaatverplichting hebben om de projecten binnen de termijn van de opdracht succesvol af te ronden en op te leveren volgens de gestelde functionele en technische eisen.
Werkzaamheden en verantwoordelijkheden
De ICT Projectleider/Specialist is verantwoordelijk voor de uitvoering en oplevering van de projecten en draagt zorg voor:
Analyse
- Inventariseren van functionele en technische behoeften van opdrachtgevers;
- Adviseren over oplossingsrichtingen;
- Opstellen van een Plan van Aanpak (PvA) op basis van een impactanalyse.
Projectmanagement & Coördinatie
- Opstellen en bewaken van de projectplanning, budgettering en risicoanalyse;
- Coördineren van samenwerking tussen de medewerkers en teams en waar nodig leveranciers;
- Leiden project-overleggen;
- Rapporteren over voortgang, knelpunten en oplossingsrichtingen aan de opdrachtgever.
Technische Implementatie & Testen
- Begeleiden en uitvoeren van de technische, functionele realisatie en implementatie van de oplossingen;
- Organiseren en uitvoeren van testprocedures en acceptatietesten.
Beheer & Kennisoverdracht
- Documenteren van de ontwikkelde oplossing en processen;
- Opleiden en begeleiden van medewerkers en functioneel beheer Sociaal Domein in het gebruik;
- Ondersteunen bij de overdracht naar de beheerorganisatie.
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen technisch / ICT werkgebied
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als ICT projectleider binnen het sociaal domein van een gemeentelijke organisatie
Wensen:
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in het Sociaal Domein als projectleider/projectmanager in de afgelopen 8 jaar
- Aantoonbare werkervaring met de systemen van PinkRoccad, benoem waar deze is opgedaan
- Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding in de richting van ICT/IT
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als ICT projectleider binnen een gemeente in de afgelopen 5 jaar
- Beschikbaar per 10 maart 2025 voor 8 tot 16 uur per week voor de gehele duur van de opdracht, inclusief verlengingen
Competenties
- Resultaatgericht
- Plannen en organiseren
- Delegeren/aansturen
- Flexibiliteit
- Stressbestendig
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 25-02-2025 om 12:00.
Gewenst aantal uren
8 tot 16 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.