Business controller Sociaal Domein
-
Provincie
Gelderland
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO
-
Dienstverband
Detachering
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de Gemeente Brummen is FlexIntens op zoek naar een Business controller Sociaal Domein voor 16 tot 24 uur per week.Afgelopen jaren hebben gemeenten te maken gehad met forse stijging van de uitgaven op Jeugd. Dit is een landelijke trend en Brummen is daar geen uitzondering in. Als Brummen willen we aan het stuur komen en blijven als het gaat om de uitgaven rond Jeugd. We willen beleidsmatig goede keuzes kunnen maken en versnellen op doorvoeren van de hervormingsagenda Jeugd. Dat vraagt onder andere om goede, actuele en juiste (financiële) sturingsinformatie. In 2025 moeten we hier een slag in maken. Je werkt aan drie deelopdrachten, die onderling samenhangen en als doel hebben het versnellen op de hervormingsagenda Jeugd op basis van inzicht.
Verantwoordelijken
Opdracht 1: Je bouwt aan een cockpit met sturingsinformatie voor management en bestuur. Met mogelijkheden van forecasting. Er ligt een basis, maar er is op korte termijn een boost nodig om inzichtelijk te maken wat er in het zorgveld aan de hand is waardoor we financieel uit de pas (blijven) lopen. Dit vraagt om analyses met de collega’s van het sociaal domein en financieel beleid samen. Waar loopt het uit de pas? Wat zijn daar de oorzaken van? Aan welke knoppen kan gedraaid worden? Namens de concerncontroller neem je deel in een taskforce Jeugd, onder leiding van de gemeentesecretaris.
Opdracht 2: Om bovenstaande mogelijk te maken, moet de financiële administratie op orde zijn. Met de concerncontroller onderzoek je óf en op welke wijze er synergievoordelen te behalen zijn en kwetsbaarheden in de financiële administratie van het sociaal domein ondervangen kunnen worden door samenvoeging met de algehele financiële administratie op concernniveau. Hierbij gaat het ook om de impact van de implementatie van ons nieuwe systeem ZorgNed ter vervanging van Civision en Isamenleving.
Opdracht 3: Doorontwikkelen van de interne controle in het sociaal domein. Om grip en zicht te houden op rechtmatigheid van uitgaven. Dit vraagt om slimme manieren van toetsing en rapporteren. Ook hier is een ontwikkelslag nodig. Dit doe je in afstemming met de concerncontroller en teamleden van de interne controle.
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- Aantoonbare werkervaring als controller binnen de lokale overheid (gemeente) in de afgelopen 5 jaar
- Een afgeronde relevante HBO-opleiding bijvoorbeeld richting bedrijfseconomie
Wensen:
- een (aantoonbaar) afgeronde relevante hbo-opleiding, bijvoorbeeld bedrijfseconomie
- kennis en ervaring met softwarepakketten als Excel, Zorgned en/of Civision, ISamenleving, Key2Financiën en Power BI
- kennis en ruime aantoonbare ervaring in de inrichting en beheersing van de financiële processen bij gemeenten, bij voorkeur binnen het Sociaal Domein
- werkervaring als business controller binnen het sociaal domein van een gemeente
Competenties
- proactiviteit en analytisch vermogen
- bestuurlijke/politieke sensitiviteit
- vermogen om effectief te communiceren op diverse hiërarchische niveaus en met personen van uiteenlopende kennisniveaus
- resultaatgerichtheid
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 19-02-2025 om 9:00.
Gewenst aantal uren
16 tot 24 uur per week.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.