Beleidsmedewerker RO
-
Provincie
Noord Holland
-
Branche
Lokale overheid
-
Opleidingsniveau
HBO WO
-
Dienstverband
Detachering
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Voor de Gemeente Landsmeer is FlexIntens op zoek naar een Beleidsmedewerker RO.Gemeente Landsmeer is een prachtig gelegen groene gemeente tussen stad, natuurgebied en water. De gemeente bestaat uit drie kernen: Landsmeer, Den Ilp en Purmerland. Het is een kleine professionele gemeente met grote ambities. Werken bij de gemeente Landsmeer is werken in een kleine gemeente met grote ambities: korte lijnen, informele werkrelaties en goede onderlinge verbondenheid. De organisatie kent een platte structuur en korte lijnen waar we op informele en loyale wijze met elkaar samenwerken. Onze organisatie bestaat uit vijf teams en een strategisch team. Er zijn ca.110 medewerkers werkzaam bij de gemeente. Onze kernwaarde is 'Samen'. Goed persoonlijk contact met elkaar en inwoners is ons veel waard.
Als je bij onze collega wordt, heb je werk met veel zelfstandigheid, verantwoordelijkheid en variatie. Bij ons kun je je ontwikkelen tot een allrounder. Als vanzelf dienen wij de Landsmeerders, Ilpers en Purmerlanders.
Opdracht
Wij hebben op korte termijn versterking nodig bij het Team Ruimtelijke Ontwikkeling. Wij zoeken dan ook een ervaren Beleidsmedewerker RO, die enthousiast wordt van het werken in een kleine gemeente met grote ruimtelijke waarden, waar geen dag of dossier hetzelfde is. Als beleidsmedewerker ruimtelijke ordening vervul je een sleutelpositie in het proces rond de verlening van omgevingsvergunningen met een buitenplanse omgevingsplanactiviteit (Bopa) en het (laten) opstellen van een wijziging van het Omgevingsplan.
Met jouw kennis en ervaring ben jij in staat om advies te geven bij allerlei vraagstukken op het brede gebied van het omgevingsrecht. Dit kan zowel intern richting je collega's, het management en het bestuur zijn, als extern richting initiatiefnemers, inwoners en andere belanghebbenden.
Werkzaamheden:
- Je behandelt verzoeken om vooroverleg, verzoeken om wijziging van het omgevingsplan en aanvragen om omgevingsvergunning waarbij binnen en buitenplans (Opa en Bopa) wordt afgeweken van het (tijdelijke) Omgevingsplan;
- Wanneer nodig vertegenwoordig je de gemeente in beroeps- en bezwaarprocedures;
- Je stelt t.b.v. in ieder geval de bovengenoemde procedures alle benodigde stukken op, waaronder: besluiten, beschikkingen, college- en raadsvoorstellen en -besluiten, bindend adviesrecht , verweerschriften, beslissingen op bezwaar, formele kennisgevingen.
Je hebt ervaring met:
- Bovengenoemde werkzaamheden;
- Het toetsen van (bouw)plannen aan ten minste: bestemmingsplannen/(tijdelijke) Omgevingsplannen, de Omgevingsvisie, de provinciale Omgevingsverordening, en relevante wet- en regelgeving waaronder afdeling 6.4 van de Wet ruimtelijke ordening;
- Het (laten) opstellen en beoordelen van digitale -aangeleverde- postzegelplannen/wijziging omgevingsplan.
Functie eisen
Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:
Eisen:
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
- Aantoonbare werkervaring op het gebied van ruimtelijke ordening binnen een gemeente
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsmedewerker
Wensen:
- Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsmedewerker ruimtelijke ordening bij een gemeentelijke organisatie
- Aantoonbare werkervaring met het behandelen van omgevingsvergunningen uitgebreide procedure
- Aantoonbare kennis van Wabo, Wro, Bro, Awb en Omgevingswet
- Aantoonbare werkervaring met het toetsen aan bestemmingsplannen/ (tijdelijke) Omgevingsplannen en behandelen van omgevingsvergunningen met buitenplanse afwijkingen
- Uiterlijk beschikbaar per 1 maart 2025 voor 32 tot 36 uur voor de totale duur inclusief verlengingen
Competenties
- Resultaatgericht
- Natuurlijk overwicht
- Goede communicatieve en sociale vaardigheden
- Goed analyserend vermogen
- Omgevingsbewustzijn
- Bestuurlijke sensitiviteit
- Onderhandelingsvaardig
- Enthousiasme
- Met creatieve oplossingen kunnen komen
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 19-02-2025 om 12:00.
Procedure en arbeidsvoorwaarden
Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.
Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:
- Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
- Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
- Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiƫle voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
- Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.