Terug naar overzicht

Assetmanager portefeuille Bereikbaarheid

  • Provincie

    Utrecht

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO WO

  • Dienstverband

    Detachering Interim

  • Plaats

    Stadsplateau 1, Utrecht

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Utrecht is FlexIntens op zoek naar een Assetmanager portefeuille Bereikbaarheid voor 32 tot 36 uur per week.

Korte beschrijving speelveld
De Vastgoedorganisatie Utrecht treedt op als eigenaar van het vastgoed van de gemeente Utrecht. Het gaat in totaal om zo’n 1.000 objecten. Ons hoogste pand is de Dom, ons grootste pand het Stadskantoor. En ook van vastgoed als buurthuizen, brugwachtershuisjes, schoolgebouwen, (fiets)parkeervoorzieningen en theaters/ muziekpodia, zwembaden en sportgebouwen zijn we eigenaar.
Deze opdracht valt binnen het cluster Ruimtelijke Ontwikkeling & Bereikbaarheid.

Als Assetmanager treed je op als eigenaar en ben je verantwoordelijk voor een tevreden klant in een rendabel en gezond pand. Je bent het eerste aanspreekpunt voor de huurders in jouw portefeuille en behandelt en coördineert hun vragen binnen de gemeente.
In het geval van autoparkeergarages is de Gemeentelijke afdeling Vastgoedexploitatie onze huurder. Deze afdeling draagt zorg voor de operationele exploitatie waaronder dagelijks beheer en onderhoud. Als assetmanager stuur je op de onder jouw verantwoordelijkheid vallende objecten in financieel, juridisch en technisch vlak. Hiervoor heb je veel contact met onze financials, juristen, administratieve medewerkers, technische collega’s en collega's van Vastgoedexploitatie. Daarnaast heb je contact met samenwerkingspartners zoals marktpartijen en woningcorporaties.

We hebben zowel openbare als belanghebbenden- (abonnementhouders) parkeergarages in eigendom. We kopen soms bestaande parkeergarages aan en krijgen nieuw gebouwde parkeergarages in beheer. Daarnaast geven we o.a. uitvoering aan de transitie tankstations. Ook ben je bestuurslid in verschillende VvE's van parkeergarages.

Je taken zijn o.a.: 

  • Je vervult de eigenaarsrol en stuurt op de onder jouw verantwoordelijkheid vallende objecten in financieel, juridisch en technisch vlak. Hiervoor heb je veel contact met onze financials, juristen, administratieve medewerkers en technische collega’s. 
  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor je huurders/gebruikers, bezoekt hen regelmatig (al dan niet samen met de collega van technisch beheer) en behandelt en coördineert hun vragen. 
  • Het voeren van onderhandelingen en het vastleggen van de afspraken bij het aangaan/ verlengen van (huur)overeenkomsten; 
  • Contractmanagement; 
  • Bij complexe MJOP-projecten treed je op als opdrachtgever richting de Gemeentelijke projectleider; 
  • In samenwerking met de technische collega's (voorbereidingen treffen voor het) in beheer nemen van nieuwe parkeervoorzieningen (aankopen of nieuw opgeleverde projecten); 
  • Op de hoogte blijven van trends –en ontwikkelingen binnen parkeren. Zo volg je ontwikkelingen rondom elektrisch laden en brandveiligheid van gebouwen.
Jij bent/hebt: 
  • Hbo werk- en denkniveau; 
  • Bij voorkeur heb je een opleiding afgerond in de richting van Vastgoedmanagement dan wel relevante vervolgopleidingen afgerond; 
  • Je hebt werkervaring als assetmanager binnen een gemeente; 
  • Aantoonbare werkervaring met de portefeuille mobiliteit/bereikbaarheid is een pre; 
  • Naast de ervaring als assetmanager binnen een gemeente is ervaring binnen de private vastgoedsector mooi meegenomen. 
  • Ervaring met het opstellen van (huur)overeenkomsten is een vereiste; 
  • Je hebt affiniteit/enige kennis van technisch beheer; 
  • Je hebt een sterke persoonlijkheid, bent communicatief sterk en initiatiefrijk.
Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Je beschikt over hbo werk- en denkniveau:

Wensen:

  1. Heb je een hbo of wo-opleiding afgerond in de richting van Vastgoed?
  2. Aantal jaren werkervaring in een vergelijkbare functie:
  3. Heb je werkervaring binnen een gemeente? 
  4. Heb je ervaring in de private vastgoedsector?
  5. Omschrijf jouw werkervaring met de portefeuille mobiliteit/bereikbaarheid. Wat waren je werkzaamheden/verantwoordelijkheden?
  6. Heb je ervaring met betrekking tot technisch beheer? Zo ja, licht dit toe

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 26-09-2024 om 12:00.

Gewenst aantal uren

32 tot 36 uur per week.

Arbeidsvoorwaarden

Het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke functie vereist. Arbeidsvoorwaarden worden per opdracht of vacature in overleg besproken. Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van (tijdelijk) personeel binnen toonaangevende organisaties met een maatschappelijk relevant karakter om zowel organisaties als professionals daarbinnen te ontwikkelen. Zo dragen we onder andere bij aan de ontwikkeling van verschillende ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties. Met een gemotiveerd team dat de markt en de mensen kent, streven we continu naar een professionele, maar toch informele dienstverlening die naar volle tevredenheid van alle partijen verloopt. Dit alles doen we vanuit onze kernwaarden kennis, daadkracht en vertrouwen.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures