Terug naar overzicht

Adviseur informatievoorziening

  • Provincie

    Noord-Brabant

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO WO

  • Dienstverband

    Detachering

  • Plaats

    Claudius Prinsenlaan 10, Breda

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Breda is FlexIntens op zoek naar een Adviseur informatievoorziening voor 36 uur per week.

Adviseur informatievoorziening

Geef deskundig advies, verbeter processen met digitale oplossingen, en werk samen in projecten bij het team Advies & Projecten. Balans tussen klantbehoeften en organisatiebelang staat centraal!

Introductie
Wil jij impact maken met deskundig advies? In deze rol ondersteun je interne klanten met tijdige en goed doordachte adviezen die niet alleen aansluiten op hun behoeften, maar ook het bredere organisatiebelang dienen. Je denkt mee over digitale oplossingen om processen te verbeteren en werkt samen met collega’s, leveranciers en andere belanghebbenden. Als lid van het team Advies & Projecten draag je bij aan diverse projecten en werkgroepen.
Klaar om techniek, processen en mensen te verbinden? Lees verder!

Wat ga je doen?
Als adviseur speel je een cruciale rol in het geven van deskundig advies dat aansluit bij de behoeften van interne klanten én rekening houdt met de gemeente-brede belangen. Je denkt actief mee over digitale oplossingen, communiceert adviezen op diverse manieren en werkt nauw samen met verschillende partijen om processen te verbeteren.

  • Je geeft tijdig adviezen die interne klantbehoeften en organisatiebelangen in balans brengen.
  • Je communiceert adviezen op effectieve en begrijpelijke manieren.
  • Je onderzoekt hoe digitale middelen processen kunnen verbeteren, zoals door betere inzet van bestaande software.
  • Je werkt samen met interne klanten, I-specialisten, leveranciers en belanghebbenden.
  • Je neemt deel aan projectteams, werkgroepen of agile teams om oplossingen te realiseren.
  • Je bewaakt de kwaliteit van adviezen en zorgt voor duidelijke belangenafwegingen.
  • Je zet jouw expertise in om innovatieve oplossingen voor complexe vraagstukken te bedenken.
  • Je draagt bij aan het versterken van het team Advies & Projecten met jouw kennis en ideeën.
Wat vragen wij?
In deze rol ben je verantwoordelijk voor het bedenken en implementeren van oplossingen waarbij je als adviseur de brug slaat tussen bedrijfskant en informatievoorziening. We zoeken een professionele adviseur met de juiste vaardigheden en ervaring om projecten succesvol te begeleiden en de samenwerking tussen verschillende partijen te versterken.

  • Je hebt sterke advies- en communicatieve vaardigheden om complexe vraagstukken helder te maken.
  • Je bent oplossingsgericht en in staat om partijen te verbinden en gezamenlijk tot een oplossing te komen.
  • Je werkt effectief samen in teamverband en bent resultaatgericht.
  • Je hebt de overredingskracht om anderen te overtuigen van de beste aanpak.
  • Je beschikt over goede organisatiesensitiviteit en kunt effectief plannen en organiseren.
  • Je hebt aanzienlijke ervaring en expertise in het vakgebied van informatievoorziening.
  • Je kunt zowel strategisch als operationeel denken om projecten succesvol uit te voeren.
  • Je hebt kennis van technologie, beveiliging en privacy, en begrijpt hoe deze in projecten geïntegreerd moeten worden.

Wie zijn wij?

Wij zijn het team Advies & Projecten. Ons team zorgt voor de advisering en projectbegeleiding bij vragen en projecten met een grote informatievoorzieningscomponent. Verder zijn wij een belangrijke schakel tussen de afdeling en de rest van de organisatie. We werken in een informele sfeer waar hard wordt gewerkt, maar zeker ook gelachen. De werktijden zijn flexibel, er is mogelijkheid om bijvoorbeeld 4x9 te werken en om (gedeeltelijk) thuis te werken. Dit alles doen we in goed overleg, waarbij het uitgangspunt is dat we daar werken waar dat het beste werkt.
Het team maakt deel uit van de afdeling Regie Data & Informatie (RDI). De afdeling RDI bouwt mee aan de digitale en online toekomst van Breda. Dit doen wij voor - en het liefst samen met - de inwoners en bedrijven van Breda. We werken met iets heel kostbaars, namelijk informatie. Vertrouwen staat bij ons daarom voorop. Wij versterken en inspireren door het geven van advies op het terrein van informatievoorziening en IT, het uitvoeren van onderzoek en het beheren van data en systemen.
Lees meer over de Gemeente Breda.
 

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd. Met uw inschrijving bent u akkoord met deze eis
  2. Uw kandidaat is 36 uur beschikbaar op locatie. Deels thuis werken is bespreekbaar
  3. Uw kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring bij een gemeente als adviseur informatievoorziening
  4. Uw kandidaat heeft meerdere integrale adviestrajecten afgerond op concernniveau, afdelingsniveau en teamniveau
  5. Uw kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring met de toepassing van Agile werkwijze Kanban en/of Scrum
  6. Uw kandidaat heeft 2 recente referenties (met contactgegevens) beschikbaar voor ons om contact mee op te nemen

Wensen:

  1. Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 4 jaar ervaring als informatieadviseur bij gemeentelijk organisatie(s)

Competenties

  • • Je hebt sterke advies- en communicatieve vaardigheden om complexe vraagstukken helder te maken
  • • Je bent oplossingsgericht en in staat om partijen te verbinden en gezamenlijk tot een oplossing te komen
  • • Je werkt effectief samen in teamverband en bent resultaatgericht
  • • Je hebt de overredingskracht om anderen te overtuigen van de beste aanpak
  • • Je beschikt over goede organisatiesensitiviteit en kunt effectief plannen en organiseren
  • • Je hebt kennis van technologie, beveiliging en privacy, en begrijpt hoe deze in projecten geïntegreerd moeten worden
  • En verder dienen de volgende competenties aanwezig te zijn:
  • • Doortastendheid
  • • Professionaliteit
  • • Analyserend vermogen
  • De datum 18 februari is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 10-02-2025 om 12:00.

Gewenst aantal uren

36 uur per week.

Procedure en arbeidsvoorwaarden

Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van professionals binnen het publieke domein. Zo dragen we onder andere bij aan de invulling van opdrachten voor ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties.

Zien we op basis van jouw ingestuurde CV een match, dan ziet de procedure er als volgt uit:

  • Voorafgaand aan het voorstellen, maken we afspraken over het tarief, gericht op de specifieke opdracht.
  • Kan een opdracht niet ingevuld worden als zelfstandig professional of gaat jouw voorkeur uit naar detachering (loondienst)? Onze dienstverlening voorziet ook daarin, waarbij we de beloningsstructuur van de opdrachtgever hanteren middels de inlenersbeloning.
  • Na overeenstemming te hebben bereikt in de financiële voorwaarden, stellen wij jouw profiel op in het format voor de betreffende opdrachtgever. We vragen van jou een verduidelijk op de wijze van voldoen aan de gestelde eisen en wensen, om de match zo duidelijk mogelijk te maken. Ook een motivatiebrief om jouw drijfveren en toegevoegde waarde aan het licht te brengen, wordt gevraagd. Hierin treden wij op als sparringpartner.
  • Wij verzorgen het voorstel en informeren je zo snel mogelijk over de voortgang hiervan.
NB: het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke opdracht vereist.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures