Terug naar overzicht

Adviseur Informatie- en Recordmanagement (18 uur per week)

  • Provincie

    Utrecht

  • Branche

    Lokale overheid

  • Opleidingsniveau

    HBO WO

  • Dienstverband

    Detachering Interim

  • Plaats

    Stadsplateau 1, Utrecht

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Utrecht is FlexIntens op zoek naar een Adviseur Informatie- en Recordmanagement (18 uur per week) voor 18 uur per week.

16.00 – 16.30 uur

Over DomstadIT
DomstadIT ontwikkelt, levert, installeert en beheert alles wat nodig is voor de automatisering, de digitalisering en het digitaal werken van de gemeentelijke organisatie. We zorgen voor een stabiele en optimaal beschikbare ICT infrastructuur. We werken aan kantoorautomatisering, telefonie, organiseren hosting, dataopslag en virtualisatie. We voeren selfservice in en we automatiseren en standaardiseren waar mogelijk beheertaken. Bij dit alles zoeken we naar vernieuwende en besparende werkwijzen en producten. Zo dragen wij ons steentje bij aan een goede bedrijfsvoering.
DomstadIT is ingericht volgens een Demand-Supply structuur met Demand management, leverende teams (voorzieningen) en ondersteunende teams (expert teams). Wij werken zo veel mogelijk agile en de teams zijn zo veel mogelijk zelf-organiserend. Wij gaan respectvol met elkaar om en staan samen voor de diensten die wij als team leveren.
De kern van ons gemeentelijk DNA is DRA: duidelijk, resultaatgericht en aanspreekbaar.

Dit het werk
Je komt te werken in team Identity and Access Management (IAM) binnen voorziening
Hosting. Hosting Als adviseur ben je binnen de gemeentelijke organisatie dé expert op het kennisdomein informatiebeheer. In de functie van adviseur informatie- en recordmanagement ben je vanzelfsprekend op de hoogte van de actuele vakinhoudelijke ontwikkelingen. Je levert een actieve bijdrage aan de tactische en strategische ontwikkel- agenda op het gebied van informatiebeheer. Je werkt daarbij samen met adviseurs van andere beleidsvelden zoals informatiebeveiliging, privacy, procesmanagement, informatiearchitectuur en datamanagement. De gemeente heeft als ambitie open, betrouwbaar en transparant te zijn.
Dit is alleen mogelijk als de gemeentelijke informatie, verantwoord, duurzaam toegankelijk is.
Dit betekent dat wij risico-gestuurd werken, open zijn waar het kan en gesloten waar het moet en ‘by design’ onze beheermaatregelen inrichten. Je draagt bij aan deze ambitie door mede invulling te geven aan de uitvoering van het strategisch beleid en het kwaliteitsmanagement voor informatiebeheer van de gemeente.

Als adviseur informatie- en recordmanagement maak je deel uit van het Intern Bedrijf
DomstadIT. Daarbinnen is er een expertisegroep die de kwaliteit van de informatiehuishouding van de gemeente waarborgt en de kennis daarover bevordert. De expertisegroep Informatie- en Recordmanagement is verantwoordelijkheid voor de tactische vertaling van de kaders, visie en strategie, van Informatiebeheer, en ontwikkelt hiertoe instrumentarium en richtlijnen. Daarnaast is het expertiseteam verantwoordelijk voor deskundigheidsbevordering van de Recordmanagement vakgroep.

De rol van de expertisegroep Informatie- en recordmanagement is drieledig: - het toetsen en monitoren van de staat van de informatiehuishouding aan geldende kaders en richtlijnen als onderdeel van de gemeentelijke PDCA cyclus; - het vanuit de tweede lijn adviseren van decentrale informatie- en procesmanagement teams omtrent integraal informatie- en recordbeheer.
- het creëren van het bredere informatiebewustzijn in de organisatie door het ontwikkelen van een curriculum voor permanente educatie inzake informatiebeheer.

Dit vragen we van je - Je hebt een wo werk en denkniveau (minimaal een afgeronde hbo-opleiding) - Je kan goed zelfstandig en in teamverband werken, waarbij je zelfstandig initiatieven ontplooit en afstemt met relevante stakeholders. - Je hebt ervaring met advisering en beleidsontwikkeling op het snijvlak van strategisch en tactisch niveau. - Je hebt ervaring met en/of kennis van het DUTO-raamwerk, zaakgericht werken, (risico- )classificatie, metadatering, relevante NEN-normen, de GEMMA en NORA en Common
Ground. - Je hebt inzicht in het functioneren van de decentrale overheid. Ervaring bij een grotere gemeente is een pre. - Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen het vakgebied informatiebeheer

Competenties
Gemeente Utrecht adopteert het Agile gedachtengoed wat voordelen oplevert voor de organisatie. Snel reageren op veranderende situaties en nieuwe eisen, nadrukkelijke klantgerichtheid, snel succes en/of falen kunnen signaleren, effectieve samenwerking in en tussen teams, focus op resultaat in plaats van op processen, effectieve kostenbeheersing en medewerkers delen kennis. Om dit te kunnen doen hebben we mensen nodig met talent en het vermogen mee te bewegen in de wendbaarheid van Agile.

DomstadIT verwacht van de medewerkers dat zij, ongeacht hun positie in de organisatie, werken in het belang van het grotere geheel van de afdeling en daarvoor brede basisvaardigheden hebben of ontwikkelen en de kennis m.b.t. de specialisatie actueel houden. Van alle medewerkers wordt gevraagd rekening te houden met inzet buiten kantoortijden, omdat ICT dienstverlening 7x24 uur geleverd wordt.

Functie eisen

Onze opdrachtgever heeft eisen en wensen geformuleerd. Aan alle eisen moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor deze functie. Voor deze functie zijn de volgende eisen en wensen geformuleerd:

Eisen:

  1. Kandidaat heeft een WO werk en denkniveau (minimaal een afgeronde HBO opleiding)
  2. Kandidaat heeft ervaring met advisering en beleidsontwikkeling op het snijvlak van strategisch en tactisch niveau
  3. Kandidaat heeft ervaring met en/of kennis van het DUTO-raamwerk, zaakgericht werken (risico-)classificatie, metadatering, relevante NEN-normen, de GEMMA en NORA en Common Ground.,
  4. Kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen het vakgebied informatiebeheer

Wensen:

  1. Kandidaat kan goed zelfstandig en in teamverband werken, waarbij hij/zij zelfstandig initiatieven ontplooit en afstemd met relevante stakeholders
  2. Kandidaat heeft inzicht in het functioneren van de decentrale overheid. Eraring bij een grotere gemeente is een pre

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 23-09-2024 om 12:00.

Gewenst aantal uren

18 uur per week.

Arbeidsvoorwaarden

Het beheersen van de Nederlandse taal is voor elke functie vereist. Arbeidsvoorwaarden worden per opdracht of vacature in overleg besproken. Als intermediair staat FlexIntens voor het zorgvuldig bemiddelen van (tijdelijk) personeel binnen toonaangevende organisaties met een maatschappelijk relevant karakter om zowel organisaties als professionals daarbinnen te ontwikkelen. Zo dragen we onder andere bij aan de ontwikkeling van verschillende ministeries, uitvoeringsorganisaties, provincies, gemeenten en zorgorganisaties. Met een gemotiveerd team dat de markt en de mensen kent, streven we continu naar een professionele, maar toch informele dienstverlening die naar volle tevredenheid van alle partijen verloopt. Dit alles doen we vanuit onze kernwaarden kennis, daadkracht en vertrouwen.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures